Viitorul transportului rutier de marfă este electric
Disponibilitatea unei rețele de încărcare la scară largă și performantă până în 2035 oferă potențialul de a crește înmatriculările noi de camioane electrice cu baterii la 100%. Punctul cheie de intrare pentru asigurarea succesului pe piață al tehnologiilor de conducere cu emisii zero este lansarea rapidă și direcționată a unei infrastructuri de încărcare pentru vehiculele comerciale grele. Emisiile de gaze cu efect de seră din transportul rutier de marfă vor scădea atunci semnificativ, în special după 2030, ajungând la zero în 2045.
Acestea sunt câteva dintre constatările unui proiect de cercetare recent al Oeko-Institut, care a evaluat diverse tehnologii de propulsie în transportul rutier de mărfuri pentru a le identifica potențialul tehnic și economic .
Beneficiile de cost ale camioanelor electrice cu baterie
Comparația diferitelor tehnologii de acționare arată că în viitor, camioanele electrice cu baterie vor oferi avantaje față de camioanele cu sursă de alimentare. De la linii aeriene sau celule de combustibil; acest lucru se aplică chiar și cu ipoteze conservatoare despre condițiile tehnice, cum ar fi intervalele potențiale și opțiunile de încărcare disponibile.
Conform calculului costului total, vehiculele cu celule de combustie sunt mult mai scumpe decât camioanele 100% electrice din cauza nivelului ridicat de incertitudine din jurul prețurilor hidrogenului. Camioanele cu pantograf, totuși, sunt limitate la rutele care sunt echipate cu linii aeriene; aceasta constituie o barieră în calea electrificării flotei.
„Analiza arată, de asemenea, că, camioanele electrice dau roade”, spune dr. Katharina Göckeler, manager de proiect și expert în transportul de marfă cu emisii reduse de carbon la Oeko-Institut. „Odată ce taxarea camioanelor impune o suprataxă de 200 de euro pe tonă de dioxid de carbon din decembrie 2023, toate vehiculele cu emisii zero vor oferi beneficii clare de costuri în comparație cu HGV-urile convenționale alimentate cu motorină”.
Cererea de energie electrică și infrastructura energetică
Dacă toate camioanele sunt alimentate electric în viitor, consumul final de energie în transportul rutier de mărfuri va scădea. Motivul este că tehnologia de acționare electrică a bateriei este mult mai eficientă în funcționare decât motorul cu ardere. Până în 2045, cererea anuală de energie electrică pentru alimentarea vehiculelor comerciale grele se va ridica la 110 TWh.
Fiind o condiție esențială pentru succesul camioanelor electrice, infrastructura publică de încărcare a vehiculelor utilitare grele trebuie extinsă substanțial. În special, centrele de încărcare trebuie să fie stabilite de-a lungul autostrăzilor și trebuie să fie adecvate atât pentru încărcare peste noapte, cât și pentru încărcare rapidă.
Evaluarea nevoilor arată că aproximativ 55% din necesarul total de energie a unui camion poate fi încărcat în depozit înainte de plecare, în timp ce 25% poate fi încărcat peste noapte utilizând sistemele publice de încărcare, acoperind călătoriile de mai multe zile. Restul necesarului de energie trebuie să fie îndeplinit pe parcurs folosind soluții de încărcare de mare putere. Cu un sistem de încărcare Megawatt (MCS), bateriile pot fi încărcate în perioada de odihnă de 45 de minute prevăzută legal după 4,5 ore de condus.
„Avem nevoie de o rețea de aproximativ 2.000 de puncte de încărcare MCS și aproximativ 40.000 de puncte de încărcare NCS de-a lungul rețelei de autostrăzi din Germania”, spune Katharina Göckeler. „Deoarece stațiile de încărcare MCS se bazează pe o conexiune la rețeaua de înaltă tensiune pentru a oferi o încărcare cu putere mare, planificarea lansării lor trebuie să înceapă imediat”.
Share this content:
Post Comment