×

Șoferii unei firme de transport poloneze sunt în grevă de săptămâni întregi pentru salariile restante


In zona Gräfenhausen din sudul Hessei, europarlamentarul Gaby Bischoff (SPD) s-a informat despre situația șoferilor unei companii de transport poloneze care sunt în grevă de aproape șase săptămâni. Bărbații din Uzbekistan, Georgia și alte țări din Europa de Est și Asia Centrală cer salariile restante. Bischoff a inițiat deja o dezbatere privind condițiile de muncă în transportul european de marfă.

„Noi, în calitate de Parlament European, am schimbat legea traficului rutier pentru a ne asigura că o astfel de exploatare nu poate avea loc, că șoferii primesc salarii decente atunci când lucrează în Europa – indiferent unde lucrează”, a spus Bischoff. Dar cele mai bune legi nu ar avea efect dacă nu ar fi respectate sau controlate. „Piața europeană a muncii nu va funcționa dacă nu ne asigurăm că nu poate exista o astfel de exploatare și jaf salarial în Europa”, a subliniat social-democratul.

Potrivit propriilor declarații, șoferii greviști își așteaptă de cinci luni salariile restante și există și plângeri pentru opriri nejustificate din salariu pe diferite motive. Sindicalistul olandez Edwin Atema, care a fost angajat de șoferi pentru a conduce negocierile, a subliniat că condițiile de muncă ale bărbaților au încălcat legislația germană și europeană . De luni de zile locuiesc în cabinele camioanelor, din moment ce compania la care sunt angajati soferii nu pune la dispozitie alte locuri de cazare în weekendurile nelucrătoare.

Având în vedere plângerea pe care compania de expediții poloneză a depus-o la Parchetul Darmstadt, în care șoferii erau acuzați, printre altele, de șantaj, Atema a spus că firma îi denunță pe șoferi drept infractori: „Șoferii sunt victime și fac eforturi doar pentru a primi banii care le sunt cuveniți de drept pentru a se întoarce la familiile lor”.

„Facem apel la toate companiile și partenerii de afaceri să lucreze la o soluție în Graefenhausen”, a declarat Renate Sternatz, vicepreședinte al districtului DGB din Hesse-Thuringia din Graefenhausen.

“Este scandalos că acest protest este la a șasea săptămână”. 

Potrivit unui portal polonez despre industria transportului de mărfuri, inspectorii de la Inspectoratul de Muncă din Polonia au efectuat recent inspecții la compania angajatoare. După aceea, șoferii au fost plătiți în funcție de orele lucrate – numărul de ore a fost însă semnificativ mai mic decât cel specificat în contractele de muncă. Când tahografele au fost descarcate pentru verificare, acestea erau defecte și imposibil de citit, se spune.

Cu săptămâni în urmă, asociația sindicală poloneză „Solidarnosc” (Solidaritatea) i-a scris șefului guvernului polonez, Mateusz Morawiecki, exprimându-și profunda îngrijorare cu privire la modul în care au fost tratați șoferii și făcând apel la guvern să ia măsuri. Practicile care sunt, de asemenea, contrare legislației poloneze a muncii trebuie prevenite în viitor. În plus, întreaga industrie poloneză de transport ar avea de suferit in urma acestei situatii.

SURSA FOTO: © Fotografie: picture Alliance/dpa | Andrew Arnold