×

Zepp.solutions dezvăluie noul camion alimentat cu hidrogen “Europa”


Zepp.solutions, un producător olandez de sisteme cu celule de combustie, a dezvăluit mai multe specificații și numele noului lor camion alimentat cu pile de combustie cu hidrogen: „Europa”. Vehiculul cu emisii zero se bazează pe cea mai utilizată formă de transport rutier greu, cap tractor diesel 4×2.

Europa îndeplinește toate cerințele sectorului de transport pentru camioane pentru transport pe distanțe lungi. Cu o rază lungă de acțiune, o cabină de dormit, alimentare rapidă și capacitatea de a tracta o remorcă ISO (container de 13,6 m/45 ft), oferă aceeași ușurință în operare și sarcină utilă ca un echivalent diesel. Vehiculul se bazează pe un șasiu dovedit de la un producător de camioane renumit.

Primele vehicule vor intra în funcțiune în Q4 2023 ca cap tractor 4×2 cu sisteme de stocare a hidrogenului de 350 bar. Cu peste 50 kg de hidrogen utilizabil la bord, vehiculele au o autonomie de peste 700 km. La sfârșitul anului 2024, camionul va fi disponibil și într-o versiune cu stocare de hidrogen de 700 bar (>80 kg H2 utilizabil), ceea ce va crește autonomia cu mult peste 1000 km. Cantitatea de energie utilizabilă după conversia în energie electrică în sistemul de celule de combustie este de peste 900 kWh, respectiv 1450 kWh. pentru versiunea de 350 și 700 bar.

Infrastructura de alimentare cu hidrogen pentru vehiculele grele la 700 de bari este încă foarte limitată în Europa, motiv pentru care primii clienți optează pentru versiunea de 350 de bari.

Grup motopropulsor hidrogen-electric

Grupul motopropulsor hidrogen-electric poate fi integrat și în alte configurații de vehicule, cum ar fi rigide, alte configurații de osii sau cabine. La bază se află un singur modul de celule de combustibil zepp X150, cu capacitatea de a integra mai multe stive și/sau module pentru o eficiență și o gamă mai mare.

Modulul de celule de combustibil X150 de la Zepp și sistemele de stocare a hidrogenului sunt, de asemenea, disponibile ca unități autonome pentru integrarea în alte vehicule sau aplicații.

Proiectat pentru piața europeană

Reglementările stricte ale UE au fost folosite ca ghid pentru proiectarea camionului Europa. De exemplu, în majoritatea țărilor UE, greutatea maximă combinată a vehiculului este de 40 de tone. Cu toate acestea, pentru vehiculele fără emisii N3, această limită de greutate a fost crescută la 42 de tone. Deoarece camionul Europa cântărește cu mai puțin de 2 tone decât omologul său diesel, oferă o sarcină utilă comparabilă.

“Camionul Europa este un exemplu excelent al angajamentului nostru de a aduce soluții durabile pe piață. Suntem mândri să oferim acest camion cu zero emisii, pe distanțe lungi, care poate concura cu versiunile diesel în ceea ce privește sarcina utilă, performanța și gradul de utilizare”, a spus. Kevin Schreiber, co-fondator al companiei din Delft. „Și acesta este doar începutul. Sistemul integrat de celule de combustibil cu hidrogen X150 și sistemele noastre de stocare a hidrogenului sunt, de asemenea, disponibile pentru integrare de către alți producători. Așteptăm cu nerăbdare să vedem aplicațiile lor ale sistemelor noastre.”