Daimler Truck duce eficiența la următorul nivel cu Freightliner SuperTruck II
Daimler Truck North America (DTNA), o subsidiară a Daimler Truck, a dezvăluit săptămâna aceasta Freightliner SuperTruck II la Las Vegas, care utilizează o varietate de inovații tehnice pentru a demonstra potențialul de eficiență în transportul de marfă.
Conceptul de vehicul a fost dezvoltat ca parte a programului SuperTruck cofinanțat de Departamentul Energiei al SUA, care are ca scop reducerea emisiilor în transportul rutier de marfă. Ca parte a programului SuperTruck, inginerii DTNA cercetează tehnologiile de ultimă generație pentru camioane comerciale grele, modalități tehnice de dezvoltare a acestora și modalități de integrare a acestora în producția de serie.
DTNA se concentrează pe dezvoltarea de noi tehnologii pentru componente și sisteme de bază promițătoare pentru a îmbunătăți eficiența de operare a camioanelor în lumea reală, sporind succesul clienților și eficiența flotei. Aerodinamica îmbunătățită a tractorului, anvelopele cu rezistență scăzută la rulare, îmbunătățirea sistemului de propulsie și managementul energiei cu tehnologii avansate au fost identificate ca domenii pentru inovarea tehnologică care ar putea intra în producție pentru clienți în viitor.
Bazându-se pe succesul SuperTruck I, care a fost introdus de DTNA încă din 2015, SuperTruck II a depășit așteptările în ceea ce privește aerodinamica, anvelopele, grupul motopropulsor și managementul energiei, dubland în același timp eficiența transportului de marfă a vehiculului de bază de la începutul programului SuperTruck.
Cel mai aerodinamic camion pe care Freightliner le-a construit vreodată
Inginerii Freightliner au reușit să depășească îmbunătățirile aerodinamice și să reducă rezistența aerodinamică a SuperTruck II cu mai mult de 12% față de SuperTruck I. În loc să schimbe radical structura camionului, obiectivul de proiectare pentru SuperTruck II a fost să redefinească forma existentă a camionului. Cascadia, lider de piață, pentru a maximiza eficiența aerodinamică și pentru a folosi simultan un limbaj de design avansat pentru a transmite acea eficiență.
Capota, bara de protecție și carenajul șasiului reproiectate funcționează bine cu structura existentă a cabinei și acum permit aerului să curgă netulburat în jurul camionului. Grila, prizele de aer și ușile au fost reproiectate pentru a fi cât mai perfecte și curate posibil pentru a nu compromite aerodinamica camionului. Extensoarele laterale active și un sistem de spoiler de acoperiș închid decalajul remorcii cu până la 4 inci la viteze de autostradă, iar un control aerodinamic al înălțimii îmbunătățit coboară camionul la doar câțiva centimetri de sol pentru îmbunătățiri aerodinamice suplimentare. Prin îndepărtarea oglinzilor exterioare și prin integrarea unui sistem de cameră fără oglindă, rezistența aerodinamică a SuperTruck II a fost redusă semnificativ.
SuperTruck II dispune de cel mai eficient sistem de propulsie pe care Freightliner l-a integrat vreodată într-un camion. Sistemul de propulsie extrem de eficient permite o reducere a consumului de combustibil cu 5,7% față de SuperTruck I, obținând o viteză mai scăzută și economii mai mari de combustibil prin suprasolicitare redusă.
Un sistem electric inovator de 48 de volți care utilizează baterii litiu-ion permite un consum redus de combustibil și un confort sporit al șoferului, cum ar fi un nou sistem de aer condiționat electric care consumă cu 50% mai puțină energie decât SuperTruck I și continuă operațiunile fără întreruperi în timp ce motorul este oprit.
Anvelopele noi, proiectate special, nu numai că reduc consumul de energie al vehiculului, dar reduc și timpul de întreținere datorită uzurii minime. Anvelopele joacă un rol esențial în atingerea obiectivelor de eficiență, prin scăderea frecării pe drum, prin urmare este nevoie de mai puțin combustibil pentru a menține viteza camionului.
Post Comment