×

Propunere de a permite camioane de până la 60 de tone în Polonia


Polska Izba Spedycji i Logistyki (Pisil), adică agenția guvernamentală poloneză care reprezintă sectorul de transport maritim, a abordat Ministerul Infrastructurii și Inspectoratul General al Transporturilor Rutiere cu inițiativa de a crea un plan național pentru creșterea sectorului camioanelorInițiativa este semnată de președintele și vicepreședintele Consiliului instituției, Marek Tarczyński și Jarosław Domin.

Programul își propune să îmbunătățească economia și să reducă impactul asupra mediului al transportului rutier, făcând transportatorii polonezi mai flexibili și mai competitivi pe piața europeană, mai ales după creșterea costurilor asociate pachetului de mobilitate. 

Pisil a subliniat avantajele legate de implementarea unor măsuri care ar duce la îmbunătățiri economice, ecologice, infrastructurale și de siguranță și care ar reduce decalajul față de alte țări UE care au implementat deja măsuri similare pe teritoriul lor. Suedia și Finlanda, de exemplu, au aprobat deja de fapt circulația semiremorcilor HCV/HCT pe o lungime totală de 34 de metri și cu o greutate totală de 74 de tone, reducând competitivitatea transportatorilor polonezi.

Programul a fost conceput și împărțit în patru faze și, dacă va fi promulgat, va fi dezvoltat și implementat în următorii zece ani. Prima fază ar trebui să permită, pe o rețea rutieră selectată, tranzitul vehiculelor cu o lungime totală de 25,25 metri și cu o greutate maximă admisă crescută până la 48 de tone. Planul prevede o perioadă de probă de 2-4 ani care ar permite colectarea de date privind consumul de combustibil, emisii, uzura drumului și impactul asupra infrastructurii dar și asupra economiilor în ceea ce privește personalul și costurile materialelor de material rulant. În această fază ar participa 10-20 de transportatori cu un număr maxim de camioane articulate fiecare.

În a doua fază, în cazul rezultatelor pozitive înregistrate în prima, planul prevede creșterea greutății brute maxime admise până la 52-56 tone pentru traficul rutier și până la 56-60 tone pentru combinat. În această fază numărul transportatorilor ar putea crește până la cincizeci și numărul vehiculelor controlate de aceștia până la 75 în timp ce, dacă greutatea maximă admisă ar rămâne la 48 de tone, numărul transportatorilor ar putea crește până la șaizeci, cu peste o mie. vehicule implicate. În această fază, consumul va fi în continuare controlat și se va acorda o atenție suplimentară controlului uzurii drumurilor și infrastructurilor, intervenind acolo unde este necesar cu lucrări de consolidare și modernizare.

Doar în etapa a treia, de data aceasta după maximum 2-4 ani, se va permite o nouă creștere a greutății totale admise, de data aceasta până la 60 de tone. Controlul impactului parametrilor asupra abraziunii rutiere va rămâne extrem de important și în această fază, chiar dacă infrastructura precum podurile, viaductele sau intersecțiile ar fi trebuit deja modernizate în faza anterioară.

A patra fază reprezintă partea finală a planului și va fi operațională la aproximativ zece ani de la începerea implementării manevrei. În acest moment studiile vor fi finalizate și se va putea da voie definitiv pentru circulația pe teritoriul polonez a vehiculelor cu greutate și lungime mai mari decât cele actuale. Soluția prezentată Parlamentului polonez ar putea duce la numeroase avantaje atât pentru transportatori, cât și pentru clienți și mai ales pentru mediu. Ipoteza este că vehiculele optimizate cu greutate și lungime crescute ar putea fi o soluție validă pentru a scădea numărul de vehicule și a combate penuria de șoferi.


1 comment

comments user
Wikis

Felicitari Pentru Pisil pentru initiativa lor de a construi o imagine mai usoara a transportului maritim pe reteaua rutiera poloneza! Programul lor poate aduce economii importante pe termen lung si reduce semnificativ viteza de transport, oferind beneficii atat pentru transportatori si clienti, cat si pentru mediul inconjurator. Speram ca programul sa aiba succesul pe care se bazeaza!