Mercedes-Benz eActros LongHaul va fi prezentat, în premieră mondială, sub denumirea eActros 600 în octombrie
Autocamionul Mercedes-Benz cu baterii electrice pentru transportul pe distanțe lungi urmează să fie prezentat și produs în serie. Mercedes-Benz Trucks va prezenta, în premieră mondială, la 10 octombrie 2023, versiunea de serie a modelului anterior eActros LongHaul, cu un nou design și cu noul nume – eActros 600. Denumirea 600 provine de la capacitatea bateriei în kilowați oră – ca în cazul eActros 300/400. Capacitatea ridicată a bateriei și o nouă punte de acționare electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, oferă o autonomie de aproximativ 500 de kilometri fără a necesita încărcare intermediară. Datorită consumului redus de energie, e-truck-ul, comercializat sub denumirea de „New eActros 600″, se dorește a fi cel mai economic camion de transport pe distanțe lungi de la Mercedes-Benz Trucks pentru clienți, în comparație cu Actros diesel convențional. Producătorul se așteaptă ca e-truck-ul să accelereze în mod semnificativ transformarea de amploare a transportului rutier de marfă către un sistem de propulsie neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2.
De la prima apariție a camionului electric ca prototip conceptual la IAA Transportation 2022, la uzina Mercedes-Benz din Wörth au fost construite alte autovehicule de testare – cu componente centrale provenind de la uzinele Mercedes-Benz din Mannheim, Kassel și Gaggenau. Prototipurile autovehiculului au fost supuse la teste pe timp de iarnă în Finlanda, la începutul anului. În prezent, se construiește o flotă de aproximativ cincizeci de autovehicule prototip, care este, de asemenea, planificată să intre în teste practice cu primii clienți în perioada următoare. În același timp, cele patru uzine se pregătesc intensiv pentru producția de serie a eActros 600 și a unor componente importante. Producția în serie a e-camionului este planificată pentru anul 2024.
Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „eActros 600, produs la Wörth, este capabil să înlocuiască majoritatea camioanelor diesel din importantul segment destinate transportului de marfă pe distanțe lungi, deoarece stabilește noi standarde în ceea ce privește rentabilitatea pentru clienții noștri. De asemenea, oferă un potențial uriaș de reducere a emisiilor de CO2. Sunt convins că acest camion va defini noul punct de referință în transportul rutier de marfă.”
Yaris Pürsün, șeful Global Powersystems Operation Daimler Truck: „Odată cu eActros 600, accentul producției la fabricile noastre Mercedes-Benz Powersystems din Mannheim, Kassel și Gaggenau se îndreaptă din ce în ce mai mult către e-mobilitate. Prin urmare, am început să ne pregătim din timp prin înființarea unei rețele de producție și tehnologie a centrelor de competență pentru componente de acționare electrică și suntem deja în plin proces de pregătire pentru producția de serie a noii generații a unităților noastre de propulsie.”
Experiența rezultată din construcția prototipurilor la uzina Wörth este încorporată în dezvoltarea modelelor de serie
eActros 600 va fi produs pe linia de asamblare existentă la uzina de producție din Wörth, în paralel și în mod flexibil alături de autocamioanele care vor fi echipate cu propulsie diesel. Componentele de acționare electrică vor fi, de asemenea, instalate în această locație. Puntea electronică, bateriile de înaltă tensiune și cutia frontală, un modul tehnologic complex, sunt montate în mai multe etape de producție. Odată ce toate componentele de înaltă tensiune au fost instalate, întregul sistem este pus în funcțiune, iar autocamionul este gata de plecare. Pentru a pregăti în mod optim producția de serie, echipa care s-a ocupat de producerea prototipurilor lucrează îndeaproape cu dezvoltatorii. Acest lucru garantează că experiența dobândită în urma construirii prototipurilor este încorporată în dezvoltarea ulterioară a autovehiculului. În prezent, autovehiculele prototip sunt construite pe linia de asamblare cât mai aproape posibil de producția de serie.
Uzinele Mercedes-Benz din Mannheim, Gaggenau și Kassel furnizează componente cheie
Uzinele de componente Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă, de asemenea, un rol important în electrificarea portofoliului de produse. La fel ca uzina din Wörth, toate cele trei locații se află în prezent în proces de renunțare la tehnologia diesel pentru a deveni centre de competență pentru componente de acționare electrică.
Uzina Mercedes-Benz din Mannheim, cea mai importantă uzină pentru motoare de autovehicule comerciale, se bazează pe experiența de peste 25 de ani a Centrului de competență pentru mobilitate fără emisii (KEM) și se concentrează pe tehnologiile bateriilor și pe sistemele de înaltă tensiune. Ceea ce este cunoscut sub numele de cutie frontală este construit pentru eActros 600 la Mannheim – atât în faza de prototip, cât și în producția de serie ulterioară. Este un modul complex, cu un grad ridicat de asamblare, pentru autovehiculele alimentate cu baterii, cu ajutorul căruia fostul spațiu de instalare al motorului cu combustie este utilizat în mod eficient. Mai multe unități de control, componente de înaltă tensiune, precum și compresorul electric de aer sunt reunite în cutia frontală – asamblarea tuturor componentelor individuale, de la pregătirea cadrului până la testele de înaltă tensiune ale acestor unități, este realizată la uzina Mercedes-Benz din Mannheim.
Uzina Mercedes-Benz Gaggenau, care este specializată în transmisii pentru vehicule comerciale grele, se dezvoltă în prezent într-un centru de competență pentru componente de acționare electrică. Încă din 2021, la Gaggenau sunt fabricate piese importante pentru puntea electrică a modelului eActros 300/400 și a modelului eEconic. Componentele esențiale ale noii generații de punți electrice care va propulsa eActros 600, vor fi, de asemenea, produse la Gaggenau – în prezent încă la nivel de prototip, apoi, mai târziu, în producția de serie. Acestea sunt în principal piese mecanice, similare celor pe care Gaggenau le produce de mulți ani pentru vehiculele cu sisteme de propulsie convenționale: Componente de transmisie, cum ar fi arbori și angrenaje, precum și piese de carcasă, pe care Gaggenau le livrează la Kassel, unde are loc asamblarea completă a componentelor punții și ale transmisiei.
Axele electrice sunt asamblate la uzina Mercedes-Benz din Kassel, centrul de competență pentru axe convenționale și sisteme de acționare electrică. Noua generație de e-axă pentru eActros 600 a fost dezvoltată special pentru utilizarea în transportul de marfă pe distanțe lungi. Aceasta dispune de o serie de inovații tehnice pentru o performanță și o eficiență mai mari. Arhitectura sa se bazează, de asemenea, pe un sistem proiectat pentru 800 de volți în loc de 400 de volți. În prezent, uzina din Kassel se află în faza de prototip a asamblării e-axelor pentru eActros 600. Pentru începerea producției de serie, va fi creată o nouă linie de asamblare, care va include stații de testare și inspecție pentru caracteristicile funcționale și cele legate de siguranță. La fel ca în cazul e-axei, care este utilizată în prezent la eActros 300/400 și eEconic și care este deja fabricată la Kassel, „principiul pieselor comune” se aplică și în cazul noii generații. Acest lucru înseamnă că puntea caroseriei, precum și componentele de capăt de roată și de frână provin de la puntea convențională, pe care uzina din Kassel o produce de peste două decenii. Componentele sunt produse într-o manieră extrem de flexibilă pe linia de asamblare convențională, astfel încât uzina poate varia între puntea convențională și cea electrică în funcție de situația comenzilor.
Formare și perfecționare profesională: Echipa este bine pregătită pentru electromobilitate
Ca parte a tranziției către un transport neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, unitățile de producție dezvoltă continuu forța de muncă pentru producția de camioane cu noi sisteme de propulsie. Acest lucru include, de asemenea, angajații care lucrează la componente de înaltă tensiune sau la autovehicule precum eActros care urmează cursuri de formare și perfecționare specifice. Numai în Wörth, până în prezent, aproximativ 2.700 de angajați au fost pregătiți la centrul de instruire intern pentru manipularea autovehiculelor și componentelor de înaltă tensiune.
Despre eActros 600
O nouă linie în ceea ce privește designul pentru cabina șoferului de la eActros 600 se desprinde de aspectul familiar al seriei de modele Actros, preia elemente de design de la prototipul concept prezentat la IAA și le continuă cu linii clare și un design aerodinamic. Interiorul este, de asemenea, modernizat.
Trei pachete de baterii oferă modelului eActros 600 o capacitate totală instalată de peste 600 kWh în producția de serie, iar două motoare electrice ca parte a noului e-axle generează o putere continuă de 400 kW, precum și o putere de vârf de peste 600 kW. În plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce și variante rigide ale eActros 600 chiar la lansarea pe piață. Acest lucru va oferi clienților numeroase alte posibile modalități de utilizare în transportul complet electric. Inginerii de dezvoltare de la Mercedes-Benz Trucks proiectează eActros 600 astfel încât autovehiculul și componentele sale să îndeplinească aceleași cerințe de durabilitate precum un Actros convențional greu comparabil pentru distanțe lungi. Aceasta înseamnă 1,2 milioane de kilometri pe șosea pe o perioadă de zece ani.
Bateriile utilizate de eActros 600 folosesc tehnologia celulelor de fosfat de litiu-fer (LFP). Acestea se caracterizează, în primul rând, printr-o durată de viață lungă și mai multă energie utilizabilă. Dezvoltatorii de la Mercedes-Benz Trucks urmăresc ca bateriile modelului de serie eActros 600 să poată fi încărcate de la 20 la 80% în mai puțin de 30 de minute la o stație de încărcare cu o putere de aproximativ un megawatt.
Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia autovehiculelor, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii. eActros 600 este conceput pentru a fi alegerea potrivită pentru clienți în ceea ce privește rentabilitatea, durabilitatea și fiabilitatea.
Post Comment