×

Daimler Truck își testează intens noile sisteme de asistență pentru siguranță


Centrul de testare și dezvoltare a camioanelor Daimler din Wörth am Rhein utilizează echipamente de testare de înaltă tehnologie pentru a explora în detaliu limitele dinamice ale diferitelor caracteristici de siguranță.

Fie că este vorba de frânare de urgență la capătul unui blocaj de trafic, siguranță sporită la virajul de dreapta și schimbarea benzii, reducerea riscului de derapare (de exemplu la viraje) sau efectuarea de manevre evazive și multe alte aplicații: cu sistemele de asistență în siguranță, șoferii profesioniști pot stăpâni mai ușor numeroase – uneori periculoase – situații din traficul rutier, și astfel pot evita accidentele sau măcar atenuează consecințele acestora. Inginerii de dezvoltare și testare ai companiei au lucrat de zeci de ani pentru a oferi șoferilor cel mai bun suport posibil în munca lor, cu caracteristicile adecvate și, astfel, pentru a crește și mai mult siguranța tuturor utilizatorilor drumului.

Daimler Truck instalase deja numeroase sisteme în diferitele sale serii de modele cu mult înainte ca acestea să fie impuse de lege – așa cum este cazul în prezent cu Regulamentul general de siguranță (GSR) 2019/2144 al Comisiei UE, de exemplu. Începând cu 6 iulie 2022, regulamentul precizează că, pentru tipurile de vehicule noi din iulie 2024, trebuie să fie disponibile mai multe sisteme ca echipament standard pentru toate vehiculele noi (ca parte a unei obligații impuse treptat a sistemelor avansate).

Un lucru este clar: sistemele de asistență trebuie testate pe larg înainte de a putea intra în producția de serie. Aceste teste sunt efectuate la Daimler Truck pe tot parcursul anului, în special la Centrul de Dezvoltare și Testare (EVZ) din Wörth am Rhein, precum și în Finlanda, Spania și Japonia și pe pista de testare a Daimler Truck America de Nord din Madras, Oregon . În întreaga lume, până la 60 de vehicule Daimler Truck sunt supuse testelor de anduranță pe tot parcursul anului. Kilometrajul acoperit în procesul de salvgardare a funcționalității noilor sisteme se va ridica la aproximativ cinci milioane de kilometri între 2020 și sfârșitul anului 2023.