Primul camion cu hidrogen slovac este construit pe platforma Ford Trucks F-MAX
Primul camion cu hidrogen slovac este construit pe platforma Ford Trucks F-MAX cu sprijin unic din partea Ford Trucks. Este cel mai inovator camion alimentat cu hidrogen care îndeplinește cele mai stricte standarde europene. Acest produs utilizează tehnologii inovatoare care nu au fost încă integrate în vehiculele disponibile pe piață. Toți parametrii au fost testați și documentați temeinic:
• În comparație cu camioanele electrice, camioanele noastre oferă o autonomie extinsă pentru călătorii pe distanțe lungi, oferind până la 750 km de autonomie.
• Alimentarea cu combustibil este un proces rapid și eficient care susține programe de operare consecvente.
• Experiență de utilizator fără întreruperi pentru șoferi, ceea ce o face o opțiune accesibilă pentru flotele care trec la alternative cu emisii zero fără a perturba obiceiurile de conducere stabilite
• Este cea mai apropiată alternativă la actualele camioane cu combustibili fosili, aducând adaptarea transportului cu emisii zero direct în viața de zi cu zi.
• Autonomia estimată este de la 600 la 750 km, ceea ce este incomparabil cu alte unități alternative.
• Autonomie de rulare atunci când utilizați numai baterii de tracțiune de la DuraPower este de până la 120 km.
• Celulă de combustibil REFIRE integrată cu o capacitate de 117kW (disponibilă și în versiunile de 180 și 200kW).
• Primul camion din Europa cu motor Dana Sumo integrat în vehiculul greu împreună cu o cutie de viteze specială cu 4 trepte de la EATON dezvoltată pentru acționarea electrică în transportul greu.
• Greutatea maximă a vehiculului omologat este de 45 de tone.
• Poziția a cincea roată este compatibilă cu toate remorcile care îndeplinesc standardele ISO pentru remorci non-mega.
• Compatibilitatea camionului este aceeași cu versiunea diesel a modelului de bază Ford Trucks F-MAX.
Parametri impresionanti
Noul camion modern și cu emisii zero, denumit M&I RH120R, este propulsat de motorul electric DANA TM4 Sumo HV 2500 6-P, oferind 540 kW (734 CP) cu un cuplu de până la 2500 Nm. Camionul integrează o transmisie cu patru trepte de la Eaton, care a fost dezvoltată direct pentru aplicații grele E-drive. Celula de combustibil Refire Prisma XII+ cu o putere de 117 kW încarcă baterii de tracțiune de înaltă performanță de la Durapower cu o capacitate de 122 kWh, care pot fi încărcate și prin intermediul unui conector CCS2. La bordul acestui camion unic sunt patru rezervoare de hidrogen de 12 kg produse de Nproxx, permițând camionului să parcurgă de la 600 la 750 de kilometri cu o singură umplere.
În cadrul prezentării autovehiculului, a fost semnat un Memorandum de Înțelegere cu Metrans și Waberer’s, ca primele părți interesate în vehiculul prezentat. Ambele companii plănuiesc să testeze vehiculele în operațiuni reale zilnice și iau în considerare posibilitatea de a adăuga vehiculul cu emisii zero la flotele lor în viitor.
Compania slovacă Mobility & Innovation Production, sro (MIP) este o companie slovacă de tehnologie inovatoare axată pe cercetarea și dezvoltarea sistemelor de propulsie cu emisii zero pentru diferite vehicule. Se străduiește în mod continuu să implementeze cele mai noi și mai avansate tehnologii care respectă reglementările Uniunii Europene. Se concentrează exclusiv pe dezvoltarea de concepte care sunt complet omologate pentru utilizarea în vehiculele de transport.
Pe lângă camionul cu hidrogen, 2022, MIP a introdus pe piața europeană primul autobuz urban cu hidrogen în 2022, cu un consum record de hidrogen scăzut, confirmând poziția sa de lider european în dezvoltarea de autobuze urbane cu emisii zero, cu caroserii compozite ultra-ușoare. .
Citat de la Emrah Duman, vicepreședinte Ford Trucks
” Ford Trucks este un brand lider care modelează viitorul soluțiilor de transport în sectorul comercial greu. Viziunea noastră este de a crea valoare cu cele mai eficiente soluții de transport. În conformitate cu această viziune, ne dezvoltăm continuu portofoliul de produse din punct de vedere tehnologic prin capacitățile noastre de cercetare și dezvoltare, expertiză în inginerie și investiții în inovare Înaintăm cu obiectivul unui viitor cu emisii zero, iar eforturile noastre de cercetare și dezvoltare continuă cu viteza maximă pentru a realiza acest lucru.
La Ford Trucks, vedem colaborarea noastră cu Mobility & Innovation Production sro o oportunitate valoroasă. În special în domeniul tehnologiilor FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle), rolul lor de pionierat în proiectele noastre comune este extrem de valoros pentru noi. Această colaborare nu numai că contribuie la industrie, ci susține și obiectivele noastre de a dezvolta soluții de transport ecologice. Suntem dornici să continuăm parteneriatul nostru cu Mobility & Innovation Production sro și să-l consolidăm în continuare prin această colaborare de succes. Credem cu tărie că, în viitor, acest parteneriat se va aprofunda și va contribui la soluțiile inovatoare pe care le dezvoltăm în industrie .”
Citat de la Pavel Čulík, directorul executiv al MIP
„ Primul camion cu hidrogen care a trecut testele de omologare din Europa este dovada a ceea ce poate realiza ingeniozitatea umană atunci când este combinată cu puterea muncii în echipă. Acest proiect unic nu ar fi fost posibil fără dăruirea și efortul extraordinar al tuturor celor implicați. Este un triumf al curaj, creativitate și colaborare Sunt doar întristat că astăzi nu putem împărtăși acest moment cu persoana care a susținut decizia de a se angaja în acest proiect provocator, partenerul nostru, prietenul și un. vizionar în tendințele tehnologice ale viitorului, domnule Rudolf Hrubý .”
Citat de la János Onódi, CEO al MIP
„ Sunt extrem de mândru de rezultatele echipei noastre de cercetare și dezvoltare. Am obținut un succes major care stabilește noi standarde în transportul greu cu emisii zero. În timp ce multe proiecte de dezvoltare a camioanelor cu motor alternativ apar aproape în fiecare zi, am finalizat cu succes Acest proiect arată că Slovacia are oameni talentați care nu numai că pot face, ci și dezvolta produse de cea mai bună calitate. Cu partenerul nostru strategic, Ford Trucks, arătăm că inovația și sustenabilitatea pot merge mână în mână .
Rezultatele vehiculelor utilitare Ford Trucks în ceea ce privește calitatea, durabilitatea și eficiența susțin strategia lor internațională de produse bazată pe reducerea costurilor totale de operare. La Ford Trucks, ei combină mai mult de jumătate de secol de experiență în proiectare și producție cu experiența în dezvoltarea de produse specifice pieței pentru a construi principalele componente ale vehiculelor lor, inclusiv motoare noi.
Pentru Durapower , această colaborare marchează prima etapă în furnizarea de sisteme de baterii pentru un camion cu pile de combustie de 44 de tone în Europa. Durapower este extrem de mândru să sprijine un astfel de proiect inovator, în care bateriile sale au fost complet integrate cu cutia de viteze Eaton cu 4 trepte, rezervoarele de hidrogen NPROXX de 700 bar și sistemul eficient de celule de combustibil Refire.
NPROXX este lider mondial în proiectarea, dezvoltarea și fabricarea recipientelor sub presiune de tip 4 pentru stocarea hidrogenului la presiune înaltă. Bazat pe 40 de ani de experiență în fabricarea de produse și sisteme din polimeri armați cu fibră de carbon (CFRP) în diverse industrii, NPROXX oferă sisteme de rezervoare compozite și soluții personalizate pentru o gamă largă de aplicații de stocare a hidrogenului.
Rețeaua globală TÜV SÜD are 1.000 de filiale în întreaga lume și are 28.000 de angajați. TÜV SÜD Czech a fost înființată în anii 1990 și are astăzi 400 de angajați. Obiectivul său principal este de a oferi verificarea și certificarea independentă a produselor și proceselor. De asemenea, proiectează soluții pe tot parcursul ciclului de viață al companiei, indiferent de industria în care operează.
„ Cooperarea noastră cu Mobility & Innovation Production este pe termen lung și, prin urmare, am fost invitați la proiectul tractorului cu hidrogen încă de la început. Am putut comenta soluțiile tehnice din perspectivă de reglementare și am putut ghida eforturile designerilor în direcția corectă. Drept urmare, testele finale de omologare au decurs fără probleme ”, spune Martin Hron, directorul diviziei de mobilitate la TÜV SÜD Czech.
REFIRE Group este o companie de tehnologie a energiei pe bază de hidrogen cu un lanț valoric complet, care oferă ecosisteme complete și piețe catalizatoare. Compania furnizează echipamente de producție a hidrogenului, inclusiv electrolizoare și transformatoare de putere.
DRABPOL Automotive, înființată în 1983, oferă soluții inovatoare de sistem pentru producătorii de camioane, autobuze și vehicule speciale. Programul lor „Electromobility with DRABPOL” integrează sistemele de propulsie electrice și pe hidrogen cu electronicele de bord. Oferă soluții avansate de control al propulsiei din portofoliul DANA, îndeplinind cele mai înalte standarde ale clienților. Serviciile lor includ proiectarea electrică, producția, dezvoltarea de software și conformitatea cu reglementările ISO26262 și GSR. DRABPOL este un partener de încredere, asigurând stabilitate și flexibilitate.
EATON este o companie de management al energiei care operează în peste 175 de țări. Compania oferă produse și servicii eficiente din punct de vedere energetic pentru a ajuta clienții să gestioneze puterea electrică, hidraulică și mecanică în mod fiabil și durabil. Eaton dă putere oamenilor să utilizeze eficient energia, sprijină practicile de afaceri durabile și încurajează angajații să aibă un impact pozitiv asupra comunităților lor și asupra lumii.
Share this content:
Post Comment