×

Digitalizarea companiilor de transport mici si mijlocii, principalul obiectiv al companiei Eurowag


În cadrul evenimentului desfășurat la Romexpo – TransLogistica, am avut plăcerea de a-i adresa câteva intrebări dl. Victor Ion, Country Manager România și Moldova al grupului Eurowag .

Ce ne puteți spune despre avantajele cardurilor de combustibil Eurowag pentru transportatorii români?

Am să incep, în primul rând, cu o scurtă descriere a ceea ce înseamna, în acest moment, grupul Eurowag. 

Grupul Eurowag dorește să integreze toate serviciile și produsele pe care le are în acest moment în portofoliu, într-o singură platformă, aceasta însemnând inclusiv core business-ul nostru, cardurile de carburant și serviciile de mobilitate oferite transportatorilor. Platforma este menita să simplifice și să eficientizeze viața companiilor de transport.

Ne adresăm cu precădere companiilor de transport mici și mijlocii, pentru că în momentul de fată doar 15% din companii sunt digitalizate.

Există 32 de procese în cadrul unei companii de transport dintre care 27 încă sunt gestionate analog.

Un operator de transport gestionează 45 de task-uri simultan pentru a duce la bun sfârsit o cursă, tocmai de aceea ne dorim să venim în sprijinul companiilor de transport prin digitalizare, prin oferirea unui pachet de mobilitate complet și nu doar la nivelul energiei, respectiv carburanți sau energii alternative, ci și la nivelul serviciilor legale pe arealul întregii Europe, precum și restul pachetelor cum ar fi Jitpay sau produse înglobate cu alte companii partenere.

Aveți și o aplicatie în care șoferul sau responsabilul parcului auto, poate oricând  să plătească direct la pompă. Ne puteți furniza mai multe detalii despre această aplicatie?

Pentru început, cei 15.000 de clienti ai grupului Eurowag sunt deserviti de cei 1.500 de colegi ai mei la nivelul grupului și mergând pe această curbă a digitalizării și accelerării către integrarea pe platformă, vă pot spune cu mândrie, că am fost primul furnizor de servicii de mobilitate respectiv energie care a reușit să integreze cardul în aplicatia mobila.

În afară de aceasta, tot ce înseamnă parte de management al alimentărilor, al facturilor și rutelor de transport a fost mult simplificat cu această aplicatie.Viața dispecerilor și a proprietarilor de companii a fost mult simplificată si adusă către un alt nivel de eficiență.

În afară de această aplicatie pe care noi am implementat-o cu succes și care functionează în acest moment în rețeaua de benzinării proprii Eurowag, mai avem și sistemul antifraudă care poate functiona în două moduri, respectiv antifrauda pe SMS – soferul trimite un SMS către server și autorizează tranzacția, sau, următorul pas, pentru că noua ne place să spunem Go Far – este citirea poziției masinii pe telematică si deblocarea automată a pompei. Toate acestea in colaborare cu filmările video din stațiile proprii reprezintă cea mai completă și inovativă soluție antifraudă implementată la ora actuală pentru un furnizor de mobilitate.

Pentru ce tranzacții pot folosi transportatorii cardul Eurowag?

Transportatorii, în momentul de fată, nu vor mai folosi un card in sine, ei folosesc o solutie de mobilitate, folosesc serviciile integrate care pot fi carduri de carburant, in cele peste 15.000 de stații situate pe întreg teritoriul Europei și nu numai. Pot folosi sistemele de taxare pentru taxele de drum.

Suntem certificați la nivel european, pentru a putea folosi serviciile de rambursare TVA.

De asemenea pentru accelerarea cash flow-ului, prin compania Jitpay, ne propunem să venim cu o solutie de facturare pe piața din România cât de curând.

De asemenea, telematica este un produs extrem de valoros în cadrul unei companii de transport si în momentul acesta, Eurowag este singura companie care a reusit să combine sistemele de taxare într-un singur aparat.

În ceea ce privește telematica, penultima achizitie a Grupului Eurowag a fost compania WebEye, care reprezintă liderul pe piața din România pe domeniul transportului greu.

Ceea ce ne dorim în viitorul apropiat este să integrăm toate aceste servicii într-o singură platformă, într-un tot unitar care să simplifice viata operatorilor de transport, pentru că numai așa putem participa activ la  decarbonificare, una dintre tintele noastre principale. Mai exact, scăderea cu 13% a emisilor de carbon pe cantitătile de carburant achizitionat de către transportatorii nostri, avand un target final de 50%.

Pentru că vorbim de emisii,  voiam să vă întreb ce propune Eurowag transportatorilor care își achizitionează camioane și vehicule electrice? Ce soluții aveți pentru ei?

Grupul Eurowag lucrează activ la dezvoltarea soluțiilor pentru a oferi combustibil alternativ CNG, LNG. Suntem deja parte si avem retele de statii dedicate pentru CNG, LNG, dar în acelasi timp împreună cu partenerul nostru Last Mile Solution lucrăm la integrarea de servicii pentru vehiculele electrice la nivel European.

Last Mile Solution este un integrator al acestor stații. Practic, întreaga retea de stații independente pentru vehicule electrice la nivel de Europa sunt integrate prin această platformă de tranzactionare. Bineînteles, serviciul de telematică este foarte important să fie oferit clientilor nostri care au flote nu doar pe carburant traditional dar si hibride sau electrice, pentru posibilitatea de a-și gestiona eficient consumurile și suntem primii din piață ce oferim acest serviciu.

La acest moment inovăm acest produs și încercăm să-l oferim activ pe piata din România. Cehia, în acest moment, suportă partea de telematică pe flote mixte.

Vorbim de digitalizare – sunt aplicatii pentru orice – in cât timp credeti că acele carduri, în formatul lor clasic, vor mai exista pe piață?

Go Far este moto-ul meu Eurowag, este motto-ul industriei auto, este moto-ul celorlați parteneri ai nostri din industrie. Deja se lucrează activ la integrarea OEM-urilor, pe partea de trucks, dar din pacate nu pot să vă dau un răspuns în acest moment pentru că există foarte multe dependinte referitoare la reteaua de acceptare, la modul de acceptare in statiile celorlalti parteneri ai nostri la nivel European.

Dar ce pot spune este ca toată lumea se îndreaptă în această direcție, probabil viitorul ne va rezerva această surpriză în maxim un an, un an si jumătate.

Credeti că se pot integra și soluțiile de plată in noile tahografe SMART2?

Nu pot să vă dau breaking news-uri, dar ce pot să vă spun in legatura cu acest tahograf este că Eurowag merge pe două direcții în dezvoltarea strategică pe care o are.

In primul rând colegii mei de la Inelo și Tahoscan pot ajuta piața prin interpretarea datelor și a legislatiei in vigoare, reprezentând o solutie imbatabilă atât pentru transportatori cât și pentru organele de control.

Referitor la next level în lumea tahografelor, la momentul de fată există discutii cu producătorii de camioane să putem integra aceste soluții de plată direct in bordul mașinii, nu neapărat în tahograf.

Cum a trecut compania Eurowag peste perioada pandemică?

Momentul pandemiei eu l-as putea asemăna cu un tren care se oprește, deci lumea s-a oprit pentru putin timp după care fiecare companie cu trenul ei si cu locomotiva ei , care a avut o energie mai mare sau mai mică.

Din nefericire, vietile tuturor au fost afectate la nivel personal. Din fericire, la nivel de business, Eurowag a luat câteva decizii cumva contra rationalului din acea perioada, dintr-un motiv foarte simplu – am fost întotdeauna alături de clientii noștri. I-am sprijinit si sustinut prin acordarea de limite de credit, prin acordarea de întelegeri de plată, prin toate metodele pe care noi le-am avut la îndemână si pentru asta chiar dacă am fost impotriva curentului de atunci, decizia strategică a fost câstigătoare si vreau să vă spun că noi în pandemie, grupul Eurowag, am crescut cu aceleasi ambitii pe care le-am avut dintotdeauna, minim 25% la nivel de grup.

Ne puteti dezvalui planurile de viitor? În perioada imediat următoare pe ce se axează Eurowag?

Pe termen scurt, in perioada urmatoare, Eurowag vine să ofere o serie de servicii clientilor ce le sunt absolut necesare chiar dacă deconectate de o platformă.

Acum putem oferi clientilor nostri produse de calitate superioară, se merge inclusiv pe dezvoltarea de statii noi în puncte de alimentare strategice. Avem peste 45 de produse si încercăm să le oferim clientilor posibilitatea de a alege din acest cos cu produse ceea ce ei folosesc si să le integrăm in asa fel încât ei să aibsă acces facil la informatiile necesare.

In prezent Eurowag se repozitionează, din poziția de jucător tradițional pe piața industriei de mobilitate și pe piața transporturilor, se indreaptă către oferirea de pachete către clientii săi în așa fel încât să poată ajuta piața de transport să opereze în conditii de eficientă sporită pe toate cele spuse mai devreme, respectiv decarbonificare si eficientizarea transportului mic si mijlociu.

Eurowag iși concentrează business-ul doar pe companiile de transport mici si mijlocii?

Interesul nostru la nivel de piată este industria de transport în general. Ne concentrăm și pe companiile mari și avem colaborări foarte bune cu nume mari din industrie, dar la acest moment o companie de transport mare are divizii specializate, de dispecerat, are divizii specializate de monitorizare, are divizii specializate de finantare. In schimb piata aceasta a transportatorilor mici si mijlocii, care reprezintă cam 80% din total piață, are nevoie de digitalizare în asa fel încât să îsi poată crește eficienta.

De exemplu, o firmă de familie nu o să poată niciodată să angajeze o armată de oameni care să-i rezolve aceste  procese analogice despre care discutam sau aceste 45 de task-uri până la încheierea unei curse.

Îmi amintesc, acum mai bine de 12 ani de când sunt implicat in industria transportului international, că la un anumit moment am constatat cu uimire că erau oameni care știau pe de rost toate codurile postale ale Germaniei. Pentru mine a fost un șoc și a fost o revelație referitoare la eficientizarea transportului în general.

Una dintre întrebările pe care mi le-am pus atunci a fost: “OK si dacă acest dispecer mâine dispare ce faci?” “Va fi foarte greu, trebuie să invat un om”. Tocmai de aceea, în 2023 ne propunem ca împreună cu această integrare a produselor conexe , plus inteligentă artificială să servisam clientii, să le oferim posibilitatea de a lua cele mai bune decizii pe baza datelor în timp real.

Cât poate economisi un client, in medie, într-un an de zile folosind serviciile Eurowag?

Asta este o întrebare extrem de grea. Mi-a fost mult mai usor să răspund despre perioada pandemiei decât să pot acum să fac predictii referitoare la viitor.

In momentul acesta piata se confruntă cu o grămadă de provocări, una dintre ele este cresterea pretului la energie, a doua este lipsa produselor pe piata Europeană si probabilitatea din ce în ce mai mare să existe lipsă de produs. Atunci dacă e să răspund pe paradigma clasică, față de plata cash  poate economisi folosind cardurile si serviciile de recuperare TVA, până la 40% din costul pe transport.

Este foarte greu să faci o predicție, dar din punctul meu de vedere folosind serviciile integrate ale Eurowag, tot range-ul de servicii, activitatea de transport se va eficientizat undeva în jur de 15% ca si costuri.

Să nu uităm totusi că 65% din costurile unei companii de transport acum sunt formate din costurile cu materia primă, respectiv carburant, taxe de drum si piese de schimb.

Dacă în 2011 cardurile de carburant si solutiile de mobilitate erau servicii nișate, acum serviciile de mobilitate devin clasice. Practic reprezintă o comoditate în piată, deci tocmai din acest motiv Eurowag după perioada de acumulare, respectiv din anul 2017, a început să lucreze si să se pozitioneze diferit fata de un partener traditional, mergând către partea de digital din ce în ce mai mai repede.