Opt țări vor să oprească standardele Euro 7 propuse de UE, inclusiv Romania
În Uniunea Europeană, opt țări vor să oprească standardele Euro 7 propuse de Comisia UE . „Respingem orice standarde noi de emisii (inclusiv noi proceduri de testare sau valori limită) pentru mașini și camionete”, citează „Frankfurter Allgemeine Zeitung” dintr-un document de discuție comun al celor opt țări din jurul Franței și Italiei. De asemenea, semnează documentul Bulgaria, Cehia, Ungaria , Polonia , România și Slovacia. Cele opt țări UE ar avea suficiente voturi în Consiliul de Miniștri pentru a bloca o propunere.
În lucrarea lor, cele opt state critică cerințele investițiilor necesare pentru atingerea obiectivelor de CO2 convenite recent pentru industria auto. Indiferent de respingerea noilor limite de emisie, aceștia cer ca standardele Euro 7 să intre în vigoare ulterior. Semnatarii declara ca atât 1 iulie 2025 pentru mașini, cât și 1 iulie 2027 pentru camioane ca fiind complet nerealiste.
Producătorii germani de vehicule au fost uşuraţi, deoarece luptaseră politic cu proiectul. „Acum este important să aducem îmbunătățiri adecvate propunerilor pentru a găsi o soluție rezonabilă în timp util”, a declarat Hildegard Müller, președintele Asociației Industriei Auto, pentru „Handelsblatt”.
Industria auto din Europa se străduiește să reducă în continuare emisiile „în beneficiul climei, mediului și sănătății ”, a declarat directorul general ACEA, Sigrid de Vries. Cu toate acestea, „propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a realiza acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului și un cost extrem de ridicat”.
Potrivit unui studiu comandat de ACEA, mașinile cu motoare cu ardere internă, se vor scumpi cu aproximativ 2.000 de euro. De asemenea, camioanele și autobuzele cu motoare diesel ar fi cu până la 12.000 de euro mai scumpe.
Mai multe informații despre studiul ACEA găsiți aici.
Comisia UE și-a prezentat propunerea în toamna anului trecut. Scopul declarat a fost îmbunătățirea calității aerului în orașele europene. Standardul Euro 7 nu ar trebui doar să reducă valorile limită pentru emisia permisă de gaze nocive precum oxizii de azot. De asemenea, ar trebui reglementată abraziunea de la frâne și anvelope, cea mai mare sursă de emisii a vehiculelor electrice.
Share this content:
Post Comment