IAA Transportation 2024: Daimler Truck pune accentul pe transportul pe distanțe lungi fără emisii de CO2
Daimler Truck, unul dintre cei mai mari producători de autovehicule comerciale din lume, și-a prezentat planul pentru transportul durabil, înaintea evenimentului IAA Transportation 2024 de la Hanovra. Accentul companiei a fost pus pe subiectele decarbonizării și digitalizării. Standul Daimler Truck prezintă camionul electric Mercedes-Benz eActros 600 ca punct central de interes al târgului. Cu noul său e-flagship, producătorul intenționează să decarbonizeze transportul pe distanțe lungi, care este responsabil pentru două treimi și, astfel, pentru cea mai mare parte a emisiilor de CO2 în traficul de camioane. Capacitatea ridicată a bateriei de peste 600 de kilowați oră și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată in-house, permit modelului eActros 600 să atingă o autonomie de 500 de kilometri fără încărcare intermediară. Această autonomie este obținută în condiții foarte realiste ce reflectă utilizarea standard cu o masă totală utilă de 40 de tone; această cifră poate fi, de asemenea, depășită semnificativ în funcție de stilul de conducere și de traseul implicat. eActros 600 va putea rula mult mai mult de 1.000 de kilometri pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcarea megawatt – cu condiția ca instalațiile de încărcare să fie disponibile.
În această vară, două prototipuri aproape de producția de serie au participat la un test de aproape șapte săptămâni pentru a demonstra performanța operațională a eActros 600, parcurgând peste 15.000 de kilometri prin 22 de țări europene. Acesta a fost cel mai amplu test din istoria Mercedes-Benz Trucks. Fiecare dintre cele două camioane electrice a călătorit cu o masă brută combinată de 40 de tone și a folosit exclusiv stațiile publice de încărcare pentru a se încărca. Autovehiculele au demonstrat cu succes eficiența energetică ridicată a eActros 600 pe tot parcursul turului: Pe întreaga durată a călătoriei, prototipul echipat cu echipament special pentru măsurarea consumului a reușit să atingă un consum mediu de 103 kilowați oră la 100 de kilometri[1]. Calculând conținutul energetic al motorinei, acest lucru s-ar traduce printr-un consum de aproximativ 10 litri la suta de kilometri, ceea ce ar fi fost imposibil de realizat de un camion cu motor convențional. În numeroase etape zilnice ale turului, ar fi fost chiar posibil, teoretic, să se atingă autonomii de peste 600 de kilometri fără încărcare intermediară. În medie, a fost posibilă acoperirea cu energie recuperată a aproximativ 25 % din puterea de propulsie consumată de eActros 600.
În funcție în special de traseu, topografie și temperatură, consumul zilnic a variat între 85 de kilowați oră la suta de kilometri – în timpul coborârii de la Madrid la Bilbao (aprox. 360 de kilometri) în condiții de drum și vreme foarte bune – și 140 de kilowați oră la suta de kilometri de la Alta la Capul de Nord (aprox. 240 de kilometri), cu o temperatură minimă de 7 grade Celsius, o parte din traseu constând în drumuri neasfaltate. De-a lungul călătoriei, aproximativ 30 de jurnaliști din 20 de țări europene, majoritatea la volan, au pus la încercare performanțele operaționale ale celuilalt prototip – nu numai în ceea ce privește consumul, ci și, de exemplu, în ceea ce privește dinamica manevrabilității. Chiar și cu acest autovehicul, consumul a fost aproximativ cu doar 6 procente mai mare în medie. Acest lucru înseamnă că autonomia declarată de 500 de kilometri cu o încărcare a bateriei s-a dovedit a fi o planificare realistă pe parcursul călătoriei.
Daimler Truck sărbătorește începerea producției de serie a modelului eActros 600 la sfârșitul lunii noiembrie a acestui an, la uzina Mercedes-Benz Wörth. Primele eActros 600 destinate clienților urmează să fie produse și înmatriculate înainte de sfârșitul anului 2024. De asemenea, uzinele Daimler Truck din Mannheim, Kassel și Gaggenau joacă un rol important în acest context. Acestea furnizează componentele necesare pentru acționarea electrică pe baterii a modelului eActros 600, cum ar fi puntea electrică, componentele transmisiei și cutia frontală, care combină numeroase elemente de înaltă și de joasă tensiune și este amplasată în fostul spațiu de instalare al motorului cu combustie.
Martin Daum, CEO Daimler Truck: „Am prezentat deja viziunea noastră pentru transportul durabil al viitorului cu ani în urmă. Pentru noi, IAA Transportation 2024 gravitează în mod clar în jurul punerii în aplicare a acestei viziuni. Furnizăm autovehicule de serie cu baterii electrice în cantitățile solicitate de clienții noștri.”
Karin Rådström: „Modelul nostru eActros 600 este o alternativă solidă la un camion diesel, datorită autonomiei sale de 500 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei. Datorită eficienței sale energetice ridicate, acesta va fi profitabil pentru operatorii de flote. Este imperativ acum ca guvernele, sectorul energetic și industria să acționeze împreună pentru a impulsiona extinderea infrastructurii publice de încărcare.”
De la începerea vânzărilor la sfârșitul anului trecut, Daimler Truck a înregistrat deja 2.000 de comenzi pentru eActros 600 și există, de asemenea, scrisori de intenție de ordinul numerelor cu patru cifre.
Pentru a face mobilitatea electrică simplă și profitabilă pentru clienții săi dincolo de achiziționarea de camioane electrice, Daimler Truck lansează noul brand TruckCharge în Europa odată cu începerea IAA. Acest nume reunește ofertele companiei referitoare la infrastructura electrică și la încărcarea camioanelor electrice, și anume consultanță și infrastructură, precum și operarea depourilor electrificate pentru companiile de transport și companiile industriale.
Daimler Truck oferă perspective privind autovehiculele definite de software
Pe lângă decarbonizarea transportului, Daimler Truck intenționează, de asemenea, să își asume un rol de lider în transformarea digitală și își îndreaptă privirile mai departe în viitor către autovehicule comerciale definite de software. Cea mai recentă generație de camioane, cum ar fi eActros 600 și Actros L, este deja echipată cu o arhitectură mecatronică îmbunătățită în mod evolutiv. Aceasta permite o procesare a datelor de până la 20 de ori mai rapidă decât înainte. În plus față de funcțiile îmbunătățite ale celor mai recente sisteme de siguranță, cum ar fi Active Brake Assist 6 sau Active Sideguard Assist 2, aceasta permite, de asemenea, îmbunătățirea confortului și a conectivității șoferului. Printre acestea se numără Multimedia Cockpit Interactive 2 sau funcția Connected Traffic Warnings, care poate detecta avertismentele de pericol și le poate transmite autovehiculelor din imediata vecinătate. În viitor, va fi posibil să se activeze multe dintre aceste funcții „over-the-air” chiar în camion, fără vizitarea service-ului. Pentru a valorifica pe deplin puterea software-ului și a realiza un posibil salt cuantic, va fi necesar să se reducă numărul de unități de control descentralizate cu diferitele lor sisteme de operare și să se redefinească în întregime arhitectura mecatronică. În acest scop, Andreas Gorbach, membru al Consiliului de administrație responsabil pentru tehnologia camioanelor Daimler Truck, a prezentat la Daimler Truck IAA Media Night viziunea corporativă pentru autovehicule definite de software extrem de inteligente cu un orizont de timp de aproximativ zece ani. Această viitoare revoluție tehnologică la Daimler Truck urmează să fie implementată în toate mărcile de autovehicule și tehnologiile de propulsie ale companiei.
Andreas Gorbach: „Viitorul camioanelor este fără emisii și bazat pe software. Acesta este motivul pentru care ne redefinim arhitectura autovehiculelor și intenționăm să dezvoltăm un standard industrial împreună cu Volvo Group: o arhitectură simplă și performantă cu un sistem de operare dedicat. Acest lucru ne va permite să punem bazele autovehiculelor comerciale definite prin software, care pot oferi clienților noștri un nivel fără precedent de siguranță, confort și eficiență. După mulți pași evolutivi, suntem pe cale să facem un salt revoluționar înainte – și să scriem codul viitorului camioanelor.”
Se preconizează că autovehiculele definite prin software cu aplicații personalizate atât de Daimler Truck, cât și de clienți și furnizori terți, vor depăși cu mult funcționalitățile actuale ale camioanelor și autobuzelor – în special în ceea ce privește siguranța, confortul și eficiența. De exemplu, este posibil ca autovehiculul să ofere o protecție și mai bună șoferului și celorlalți participanți la trafic, identificând pericolele cu mult înainte ca simțurile umane să fie capabile să o facă. În plus, camionul viitorului ar putea prelua sarcini administrative și de documentare, de exemplu, prin transmiterea automată a documentelor de transport și de livrare în format digital sau prin rezervarea unui loc de parcare împreună cu o stație de încărcare și un loc pentru duș, precum și prin precomandarea mesei preferate a șoferului. De asemenea, se poate concepe, de exemplu, ca aplicațiile corespunzătoare să îi readucă pe șoferi, sub formă virtuală, la masa de acasă, seara, în timpul perioadelor lor de odihnă, chiar dacă aceștia se află încă fizic în cabina camionului. Camionul definit prin software ar putea deveni un partener de afaceri activ pentru companiile de logistică, deoarece puterea de calcul de înaltă performanță face posibilă analizarea în timp real a unor cantități mari de date – cum ar fi topografia, traficul sau prețurile curente la electricitate și hidrogen de-a lungul unui traseu – și optimizarea lor „over-the-air” în autovehicul în mod continuu. Acest lucru poate face funcționarea autovehiculelor și mai eficientă și, astfel, afacerile clienților noștri și mai de succes în mod continuu. Se anticipează că parteneriatul comun planificat între Daimler Truck și Volvo Group va constitui baza pentru această viziune. Obiectivul este de a dezvolta în comun o platformă standardizată de autovehicule definite de software, ca standard industrial pentru autovehiculele comerciale și, prin urmare, potențial și pentru alți parteneri și clienți. Parteneriatul comun va avea în special sarcina de a specifica și de a achiziționa unitățile de calcul centrale și puternice care vor fi încorporate în viitor în autovehicule și care vor fi capabile să proceseze cantități mari de date. În plus, parteneriatul comun trebuie să dezvolte sistemul de operare și platforma de programare pe baza cărora Daimler Truck și Volvo Group vor putea să își dezvolte propriile aplicații diferențiate pentru clienți. În plus, ciclurile de dezvoltare software și hardware vor fi disociate una de cealaltă în viitor, ceea ce va face, de asemenea, posibil ca clienții să cumpere oferte digitale suplimentare și să implementeze actualizări „over-the-air” chiar și după ce autovehiculul a fost achiziționat. Acest lucru înseamnă că autovehiculele vor rămâne actualizate pentru o lungă perioadă de timp.
[1] Consumul mediu total al eActros 600 în European Testing Tour 2024 (distanță parcursă 15 269 de kilometri cu o masă brută combinată de 40 de tone); prototip aproape de serie cu configurație generală proiectată pentru a maximiza eficiența, anvelope cu rezistență optimizată la rulare în curs de testare (disponibilitate programată pentru 2025) și stil de conducere economic.
Post Comment