×

Daimler Truck și Volvo Group intenționează să formeze o societate în comun pentru o platformă de vehicul definită de software pentru a amplifica transformarea digitală


Ca două companii lider în industria vehiculelor comerciale, Daimler Truck și Volvo Group împărtășesc ambiția de a conduce transformarea digitală către vehicule utilitare grele definite de software. Pentru a-și amplifica eforturile, ambele companii au ajuns la un acord preliminar pentru a înființa un joint venture care să dezvolte o platformă comună pentru vehicule definite de software și un sistem de operare dedicat pentru camioane, oferind baza pentru viitoarele vehicule comerciale definite de software. Intenția este de a face din noua societate mixtă un dezvoltator de top de hardware și software standardizat. Această bază tehnică va permite apoi Daimler Truck și Volvo Group și eventual altor parteneri să ofere caracteristici diferențiate ale vehiculelor digitale pentru produsele sale, sporind în cele din urmă eficiența și experiența clienților. 

Daimler Truck și Volvo Group intenționează să fie parteneri 50/50 în joint-venture, care va funcționa ca o entitate independentă, Daimler Truck și Volvo Group continuând să fie concurenți în toate celelalte domenii de activitate. În contextul investițiilor deja masive în transformarea către tehnologii de propulsie neutre în CO 2 , cooperarea în dezvoltarea tehnologiei digitale a devenit și mai vitală pentru a îndeplini cel mai bine obiectivele de dezvoltare și așteptările clienților într-un interval de timp fezabil.

Martin Daum, CEO al Daimler Truck, comentează: „La fel de importantă ca și transformarea către tehnologii de propulsie neutre în CO 2 este digitalizarea vehiculului. Dezvoltarea unei platforme comune de vehicule definite de software cu Volvo Group ne va permite să ne transformăm vehiculele într-un dispozitiv programabil. Ne va permite să construim caracteristici digitale diferențiate ale vehiculelor cu viteză și eficiență semnificativ mai mari pentru clienții noștri de camioane și autobuze din întreaga lume. Împreună cu Grupul Volvo putem dezvolta un sistem de operare pentru camioane de referință și putem stabili un standard în industrie.” 

Martin Lundstedt, Președinte și CEO al Grupului Volvo adaugă: „Grupul Volvo și Daimler Truck sunt două companii grozave în mod individual. Acum ne combinăm forțele pentru a accelera beneficiile clienților pe care le va aduce o platformă de camion definită de software. Având în vedere transformarea rapidă a industriei noastre, este logic să colaborăm pentru a accelera dezvoltarea, a crește volumele și a împărți costurile. Camioanele grele definite de software reprezintă o schimbare de paradigmă în transformarea industriei noastre. Făcând camionul un dispozitiv programabil cu hardware și sistem de operare standardizat pentru actualizări rapide ale produselor, va oferi ambelor companii posibilitatea de a crea valoare pentru clienții noștri și clienții lor, prin diferențierea serviciilor și soluțiilor digitale. Parteneriatul este cu adevărat noua conducere.”

Asociația mixtă urmează să aibă sediul în Göteborg, Suedia, încorporând activele și resursele existente ale ambelor companii în noua organizație. Scopul ambilor acționari este de a stabili standardul industrial pentru un sistem de operare pentru camioane și de a oferi produsele acestuia și altor producători OEM. În acest scop, societatea în comun va oferi o platformă comună pentru dezvoltatori ca serviciu, pe lângă care clienții săi pot construi straturi software diferențiate. 

Prin urmare, Daimler Truck și Volvo Group vor rămâne concurenți înverșunați și vor continua să își diferențieze ofertele complete de produse și servicii, inclusiv soluțiile digitale respective. Ambele companii vor furniza propriile aplicații pentru utilizatorii finali pe partea superioară a platformei pentru a oferi clienților lor caracteristici diferențiate ale vehiculelor digitale. 

Acordul preliminar semnat acum nu este obligatoriu. Un acord final este așteptat în cursul acestui an, cu scopul de a încheia tranzacția finală în T1 2025, sub rezerva examinării și aprobărilor necesare de către autoritățile respective.