Anul acesta, DAF Trucks sărbătorește 75 de ani de construcție de camioane. O piatră de hotar într-o serie lungă de momente importante conduse de inovație, tehnologii revoluționare și design inteligent. Aceleași elemente de bază formează baza pentru cea mai nouă generație de camioane DAF care, la fel ca predecesorii lor la vremea lor, au stabilit reperul în ceea ce privește eficiența, siguranță și confortul șoferului.
Bazele DAF au fost puse în 1928. În primii ani, compania a fost cunoscută în Eindhoven ca „Fabrica de mașini a lui Van Doorne”. Când Hub și Wim au introdus pe piață remorci la începutul anilor 1930, primele contururi ale DAF așa cum îl știm noi au început să devină vizibile. Spre deosebire de alte vehicule de pe piață, șasiul nu a fost nituit, ci sudat, făcându-le mult mai ușoare decât de obicei și au avut un succes enorm. Fabrica de mașini și-a schimbat focalizarea și a devenit Aanhangwagenfabriek sau DAF, pe scurt, de la Van Doorne.
Primul camion
DAF a început să schimbe rapid treptele când cererea de transport a crescut exploziv în timpul reconstrucției Europei. A fost înființată o linie de producție pentru remorci și semiremorci și s-au făcut planuri definitive pentru construirea unei fabrici de camioane.
În 1949, a fost lansat A30. Un camion de 3 tone destinat în primul rând pieței interne. Grătarul avea șapte dungi cromate caracteristice.
O parte din peisaj
Câteva luni mai târziu, primul model a fost scos din fabrică și a fost urmat rapid de A50 (5 tone) și A60 (6 tone) pentru lucrări grele. Un camion de livrare – A10 de 1 tonă – a văzut pentru prima dată lumina zilei în 1950, după care a urmat un model pick-up spin-off – A107 ¬–. Numărul de modele a crescut rapid, inclusiv vehicule cu un șasiu special pentru basculante și camioane de gunoi și o serie de vehicule militare. Într-un interval scurt de timp, DAF a devenit o marcă de camioane care avea să devină o parte inconfundabilă a peisajului.
La acea vreme, toate camioanele au fost scoase de pe linie ca un șasiu cu motor și grătar. Construcția de taxiuri era încă în mâinile culturiștilor. Toate acestea s-au schimbat în 1953, când DAF a început să-și producă propriile cabine. În 1955, fabrica a sărbătorit producția celui de-al 10.000-lea șasiu al său – o ocazie care a devenit deosebit de specială datorită unei comenzi din partea armatei olandeze pentru 3.600 de vehicule. La scurt timp după aceea, DAF a început să dezvolte și să construiască propriile motoare (diesel). DAF va deveni primul care a adăugat un turbocompresor la sursa de alimentare a camioanelor sale pentru cai putere suplimentară și o eficiență mai mare.
Transport international
În 1957, DAF a prezentat DO, un camion cu un design caracteristic și o axă spate de 10 tone dezvoltat special pentru această serie. A făcut ca DO să fie deosebit de potrivit pentru transportul greu și internațional, care a devenit treptat mai popular. A doua generație a DO avea chiar și un pat rudimentar – o noutate la acea vreme.
La începutul anilor 60, constructorul olandez de camioane a surprins din nou pe toată lumea, de data aceasta cu DAF 2600, un camion care a vizat și mai direct transportul internațional decât DO. Cabina a fost revoluționară. Forma sa pătrată a maximizat spațiul de locuit – și confortul – pentru șofer, care uneori era plecat de acasă săptămâni întregi. Cabina avea loc pentru un pat și chiar și un pat supraetajat dacă era necesar. Ferestrele mari au oferit multă lumină și o vedere panoramică de neegalat, ceea ce a îmbunătățit siguranța. Seria 2600 a devenit cunoscută drept „mama transportului internațional”.
Creator de tendințe
În 1970, DAF a lansat seria F1600 – F2200. Vehiculele aveau o cabină înclinată, ceea ce făcea DAF unul dintre primii care a introdus-o. Avantajele cabinei înclinate erau uriașe. A făcut mai ușor pentru mecanici să efectueze întreținerea, și mai bine și mai rapid, și a oferit șoferului un spațiu de lucru mult mai liniștit, deoarece motorul era închis în cabină.
Revoluționarul 2600 a făcut loc în 1973 pentru complet nou 2800 (și mai târziu pentru 3300 și 3600). 2800 avea nu unul, ci două paturi și, datorită confortului incredibil, a devenit camionul numărul unu pentru distanțe lungi. DAF a fost, de asemenea, primul producător care a lansat intercooler-ul turbo pentru mai mult cuplu, mai multă putere și un consum mai mic de combustibil.
Super SpaceCab
În anii 1980, DAF a dat un nou impuls transportului pe distanțe lungi și transportului greu cu introducerea DAF 95, care putea fi echipat și cu un acoperiș foarte înalt pentru un confort de neegalat al șoferului: SpaceCab. A fost urmat chiar de un Super SpaceCab, cel mai bun spațiu și lux. Pentru transportul regional și național, DAF a introdus DAF 65/75/85.
Numărul unu în durabilitate
În anii următori, această serie de vehicule – și succesorii lor, CF și XF – și-au făcut un nume în Europa și au devenit tot mai populare mai departe. Același lucru este valabil și pentru noua serie LF, care a fost lansată la începutul secolului și era destinată distribuției regionale și locale. În 2010, DAF a fost primul care a introdus pe piață un camion hibrid. LF Hybrid a redus consumul de combustibil și emisiile de CO
2 cu 20%, datorită utilizării unui motor electric în zonele urbane. LF Hybrid a exemplificat poziția numărul unu a DAF în ceea ce privește sporirea durabilității transportului rutier, poziție care a fost subliniată și mai mult de introducerea în 2018 a DAF CF Electric, primul camion complet electric construit de un producător european.
Noua generație DAF
În acești ani, Uniunea Europeană a elaborat noi reglementări pentru greutățile și dimensiunile camioanelor. Când acestea au intrat în vigoare la sfârșitul anului 2020, DAF a fost primul producător de camioane care a fost gata să lucreze cu ele. Acest lucru a făcut ca camioanele DAF de nouă generație care au fost lansate în 2021 să fie la fel de revoluționare așa cum fuseseră celebrele DO, 2600, 2800 și XF la vremea lor.
Reglementările oferă producătorilor de camioane posibilitatea de a-și face cabinele puțin mai lungi, cu condiția ca lungimea suplimentară să fie în beneficiul mediului, al siguranței vehiculului și al bărbatului sau femeii aflate la volan. Camioanele DAF din noua generație oferă șoferului mult mai mult spațiu, sunt semnificativ mai eficiente, datorită designului lor raționalizat, iar cu liniile lor extrem de joase de centură a parbrizului și sistemele inteligente de camere sunt construite pentru a maximiza siguranța pe drum. Modelele DAF XF, XG și XG
+ pentru lucrări grele și transport pe distanțe lungi și seria XD (pentru distribuție națională și regională) au câștigat de două ori la rând „Premiul Internațional pentru Camionul Anului”.
XD și XF sunt disponibile și cu un grup motopropulsor complet electric și au o autonomie de până la 500 de kilometri fără emisii cu o singură încărcare. XD și XF Electric sunt construite în linia de asamblare a camioanelor electrice, o linie de producție complet nouă care a intrat în funcțiune în 2023 la fabrica DAF din Eindhoven. DAF a introdus și o versiune complet electrică pentru distribuția urbană – noua generație DAF XB – care este produsă de Leyland Trucks în Marea Britanie.
Gata pentru viitor
DAF este pe deplin pregătit pentru viitor. Nu numai datorită noii sale generații de vehicule, ci și pentru că compania continuă să lucreze din greu la soluții inovatoare de transport. De exemplu, DAF dezvoltă motoare cu hidrogen cu emisii zero care nu emit altceva decât vapori de apă. În același timp, compania-mamă a DAF, PACCAR, efectuează teste cu tehnologia celulelor de combustie ultra-curate și merge mai departe cu dezvoltarea motopropulsoarelor electrice.
Camioanele DAF sunt vândute în toată lumea. Din Africa până în Oceania. Din America de Sud, unde DAF are propria fabrică în Brazilia, până în Asia. Și, bineînțeles, în Europa, unde anul trecut au fost construite un total record de 69.800 de camioane. Clienții DAF se bazează nu numai pe fiabilitatea camioanelor sale, ci și pe portofoliul extins de servicii de asistență – de la serviciul său internațional de recuperare, furnizarea de piese de primă clasă și servicii financiare până la încărcătoare rapide pentru camioane electrice și chiar instalarea de auto-susținere locale. rețele energetice. Eficiența transportului înseamnă mult mai mult decât camioanele de înaltă tehnologie.
DAF-uri autentice
„Hub și Wim van Doorne cu greu ar crede ochilor lor dacă ar putea vedea produsele în 2024”, spune Harald Seidel, președintele DAF Trucks. „În același timp, ei ar putea confirma fără lipsă de satisfacție că camioanele noastre sunt DAF-uri autentice: inovatoare, de înaltă calitate și dezvoltate pentru a oferi eficiență maximă, confort maxim al șoferului și siguranță de neegalat. Ar fi foarte mândri. La fel de mândru ca și mine de trecutul nostru, prezentul nostru și planurile noastre pentru viitor.”
Post Comment