Bosch începe producția de serie a sistemului său de propulsie cu celule de combustibil
Bosch intră în era mobilității hidrogenului. La locația sa din Stuttgart-Feuerbach, furnizorul de tehnologie și servicii a început acum producția în volum a modulului său de alimentare cu celule de combustie. Nikola Corporation, cu sediul în Statele Unite, va servi ca si client pilot cu camionul său electric cu pile de combustie cu hidrogen clasa 8, care este programat să intre pe piața nord-americană în al treilea trimestru al anului 2023. „Aici, în Stuttgart-Feuerbach, în fabrică a cărei istorie merge mai departe decât orice altă fabrică Bosch, viitorul hidrogenului este pe cale să se întâmple”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, la Bosch Tech Day 2023. Compania operează de-a lungul întregului lanț valoric al hidrogenului, dezvoltarea tehnologiei pentru producerea și aplicarea acesteia. Până în 2030, Bosch intenționează să genereze vânzări de aproximativ 5 miliarde de euro cu tehnologia hidrogenului.
De asemenea, în soluțiile sale pentru economia hidrogenului, Bosch se bazează pe o rețea globală de producție și pe capacitatea locațiilor sale din Germania. „Bosch este una dintre puținele companii care sunt capabile să producă în masă tehnologie la fel de complexă precum stivele de celule de combustibil. Nu avem doar expertiza necesară în sisteme, ci și capacitatea de a extinde rapid noile dezvoltări la producția de masă”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de conducere Bosch și președinte al Bosch Mobility. Producția modulului de alimentare cu celule de combustibil nu începe doar în Feuerbach, ci și în Chongqing, China. Componentele de care are nevoie vor veni de la uzina Wuxi. „Bosch este prima companie care produce aceste sisteme atât în China, cât și în Germania”, a spus Hartung. În plus, Bosch intenționează să producă stive pentru aplicații mobile în fabrica sa din SUA din Anderson, Carolina de Sud. La nivel mondial, compania se așteaptă ca, până în 2030, unul din cinci camioane noi, cu o greutate de șase tone sau mai mult, să aibă un grup motopropulsor cu celule de combustibil.
La începutul anului 2023, Bosch a început să construiască prototipuri pentru electroliză folosind membrane de schimb de protoni – cu alte cuvinte, inversul metodei de conversie a energiei folosită în pilele mobile de combustibil. Începând din toamnă, compania intenționează să pună la dispoziție prototipuri de 1,25 megawați pentru aplicații pilot și este pe cale să înceapă producția în volum în 2025. Bosch explorează mai multe opțiuni pentru utilizarea hidrogenului. Pilele de combustibil staționare cu oxid solid pot fi utilizate pentru furnizarea distribuită de energie și căldură. Într-un proiect pilot la spitalul din Erkelenz, lângă Köln, Germania, Bosch vrea să folosească această tehnologie pentru a atinge o eficiență generală de 90%. Microcentrala de acolo va funcționa inițial cu gaz natural, dar poate fi transformată în hidrogen verde. În afară de grupul motopropulsor cu celule de combustibil, Bosch lucrează și la motorul cu hidrogen, dezvoltând sisteme atât pentru port, cât și pentru injecția directă a hidrogenului. Această soluție este potrivită în special pentru vehiculele grele pe curse lungi cu sarcini deosebit de grele. „Un motor cu hidrogen poate face tot ce face un motor diesel, dar în plus, este neutru în carbon. De asemenea, permite o intrare rapidă și rentabilă în mobilitatea pe bază de hidrogen”, a spus Heyn. Un avantaj major este că mai mult de 90% din tehnologiile de dezvoltare și producție necesare pentru aceasta există deja. H2 este de așteptat să fie lansat începând cu 2024. Chiar și acum, Bosch are patru comenzi pentru proiecte de producție din toate regiunile economice majore și se așteaptă la volume de unități de șase cifre până în 2030. Și în acest domeniu, Bosch preia dinamic hidrogenul economie înainte.
Share this content:
Post Comment