463 de firme de transport britanice au intrat in faliment în ultimul an
Potrivit unui raport publicat de Price Bailey, una dintre cele mai mari firme de consultanță financiară din Marea Britanie, 463 de firme de transport britanice au declarat faliment în ultimul an , mai mult de dublu față de numărul de acum doi ani. Datele furnizate arată că numărul companiilor din sector care au intrat în insolvență în 2020/21 a fost de 225 și de atunci au crescut cu 173% până la valoarea lor actuală.
Un avertisment fusese deja lansat de mai multe asociații sectoriale la sfârșitul anului 2022, când au fost eliminate mecanismele de sprijinire a afacerilor introduse în perioada pandemiei, provocând o primă creștere a insolvențelor. Potrivit Price Bailey, sectorul transporturilor ar fi afectat de o serie de factori , inclusiv creșterea costurilor generale, determinate de creșterile costului combustibilului și ale salariilor șoferilor și angajaților, precum și de creșterea ratelor dobânzilor care au făcut investițiile din ce în ce mai scumpe, în special după Brexit și pandemie.
Creșterea prețurilor la carburanți a fost unul dintre factorii care, mai mult decât oricare alții, a pus în criză transportatorii. În 2022, prețurile la benzină au crescut în medie cu 23% și motorina cu 27%, ceea ce înseamnă că fiecare camion cu un kilometraj lunar de cincisprezece mii de kilometri costă cu până la șase mii de lire sterline mai mult pe an.
Lipsa de șoferi, care în Marea Britanie a fost exacerbată de Brexit, a contribuit și la creșterea costurilor de operare. Lipsa șoferilor de vehicule grele pregătiți și calificați a avut, de fapt, un impact asupra costurilor suportate pentru angajarea și păstrarea șoferilor sau asupra necesității de a pregăti personal nou prin finanțarea achiziției de licențe și licențe. În plus, salariile șoferilor au crescut și după ultima actualizare a Pachetului de Mobilitate, care a schimbat substanțial și managementul operațional al vehiculelor, întoarcerile la bază și perioadele de odihnă în cabină.
Studiul publicat de Price Bailey continuă prin a analiza consecințele Brexit-ului, care a complicat birocrația vamală și a provocat întârzieri care au compromis operațiunile transportatorilor. Potențiala armonizare a acordurilor și regulilor existente – citim – ar ajuta sectorul, la fel ca măsuri mici precum eliminarea controalelor vamale între Marea Britanie și Irlanda de Nord.
Un impact semnificativ asupra transporturilor ar fi cauzat și de o recesiune sau, în orice caz , de o economie care nu este deloc în creștere , cu creșterea costului vieții care ar împinge clienții și consumatorii să-și reconsidere strategiile, dar și de criza energetică pe care o are. ar fi avut o presiune descendentă la cerere.
Analiza lui Price Bailey se încheie cu o reflecție asupra revoluției tehnologice și a trecerii la vehiculele electrice, cu intervale de timp greu de calculat și beneficii economice care nu sunt întotdeauna pozitive și cu siguranță nu imediate. Toți acești factori, potrivit agenției, se adaugă dificultăților tipice ale fiecărei afaceri, cum ar fi managementul deficitar al fluxului de numerar, întârzierile sau neplățile de la clienți, cheltuielile generale mari, controlul deficitar al costurilor sau deciziile simple sau strategiile greșite.
Share this content:
Post Comment