×

Ford Trucks va produce un camion F-MAX alimentat cu hidrogen


Ford Trucks, marca globală a Ford Otosan, intenționează să dezvolte un vehicul electric cu pile de combustie (FCEV) F-MAX. Motoarele cu celule de combustibil FCmove-XD TM de 120 kW sunt planificate să fie integrate în camionul tractor F-MAX de 44 de tone de la Ford Trucks. Ford Trucks intenționează să construiască și să asambleze F-MAX alimentat cu celule de combustibil în Turcia și își propune să înceapă demonstrații pe coridorul european Ten-T în 2025, ca parte a obiectivelor proiectului Horizon Europe ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem) al Uniunii Europene. Conform LOI, după finalizarea cu succes a programului de dezvoltare și sub rezerva altor condiții, Ballard poate fi numit furnizor preferat pentru producția în serie a F-MAX alimentat cu celule de combustibil.

În cadrul proiectului ZEFES, patru producători de camioane, doi producători de remorci, furnizori, operatori logistici și parteneri de cercetare vor lucra împreună pentru obiectivul general de a accelera integrarea ZEV-urilor pentru transportul greu pe distanțe lungi. Acest lucru intenționează să se concentreze pe îmbunătățirea eficienței, capacitățile de producție în masă și demonstrarea utilizării tehnologiilor în operațiunile zilnice. În 2025, nouă concepte de vehicule diferite (patru FCEV și cinci BEV) sunt de așteptat să parcurgă peste 1 milion de kilometri pe coridoarele UE în operațiuni zilnice reale, ghidate și validate de o platformă digitală (care va fi dezvoltată în cadrul proiectului). Acest proiect este de așteptat să fie un pas semnificativ înainte pentru adoptarea ZEV în ecosistemul de transport de marfă. Se preconizează că vehiculele vor transporta peste 40 de tone pe distanțe de până la 750 km, cu o medie de 500 km în funcționare zilnică.

„Suntem încântați să colaborăm cu Ford Trucks pentru a facilita adoptarea pe piață în Europa. Așteptăm cu nerăbdare să validăm Ballard ca furnizor preferat de celule de combustibil și să sprijinim integrarea platformei lor de camioane grele”, a declarat David Mucciacciaro, director comercial Ballard. „Ford Trucks este o „platformă” importantă pentru Ballard și un partener cheie pentru verticala noastră de camioane cu potențial ridicat de creștere. Suntem încântați de ambiția lor față de implementarea la scară a camioanelor cu celule de combustibil F-MAX. FCmove-XD TM nostru este o potrivire remarcabilă pentru cerințele de gamă, realimentare, încărcare utilă și ambalare ale clienților de tractoare pe distanțe lungi.”

„La Ford Trucks, investim în tehnologii alternative care vor defini viitorul industriei auto în conformitate cu obiectivele noastre de sustenabilitate. Electrificarea, urmată de tehnologia hidrogenului, este una dintre prioritățile noastre principale. Primul nostru vehicul F-MAX alimentat cu pile de combustie electrică, pe care îl vom dezvolta ca parte a proiectului ZEFES, va fi o piatră de hotar semnificativă. Suntem încântați să lucrăm cu Ballard la acest proiect critic. Această relație pe termen lung va genera o valoare enormă în viitor. Avem o gamă largă de talente și capacități tehnologice promițătoare, iar munca noastră progresează rapid și cu succes. În calitate de Ford Trucks, vom continua să fim pionieri în viitoarele tehnologii de transport durabil cu investiții în cercetare și dezvoltare”, a declarat Emrah Duman, vicepreședintele Ford Trucks.