×

Cerințe stricte de CO2 pentru camioane și remorci. Producătorii de vehicule sub presiune


Parlamentul UE a votat pentru standarde stricte de CO2 atât pentru camioane, cât și pentru remorci. Asociațiile trag un semnal de alarmă și, în schimb, cer dezvoltarea rapidă a unei infrastructuri de încărcare.

Traficul rutier va trebui să aducă o contribuție semnificativ mai mare la protecția climei în următorii câțiva ani. Parlamentul UE a votat marți pentru obiective stricte de CO2 pentru camioane, autobuze și remorci. Industria vehiculelor consideră că specificațiile sunt nerealiste, deoarece nu pot fi implementate din punct de vedere tehnic în termenele prevăzute. Negocierile trilog între Parlamentul UE, Consiliu și Comisie pentru o decizie finală vor începe în următoarele câteva săptămâni.

Conform votului Parlamentului, în prezent există ținte de reducere a CO2 de minus 45 la sută din 2030, minus 65 la sută din 2035 și minus 90 la sută din 2040. Cerințele se aplică camioanelor medii și grele, inclusiv vehiculelor speciale, cum ar fi camioanele de gunoi și basculante si autobuze. Remorcile sunt, de asemenea, incluse în regulamentul CO2. Ei trebuie să obțină o reducere de CO2 cu 15% până în 2030. Obiectivele au fost aprobate cu o mare majoritate: 445 de parlamentari au fost pentru, 152 împotrivă și 30 s-au abținut. 

VDA: Rata de reducere pentru remorci nu poate fi atinsă

Asociația Industriei Auto (VDA) solicită respectarea cerințelor. „Pentru ca obiectivele ambițioase să fie într-adevăr atinse, o rețea suficient de densă de încărcare electrică și infrastructură de rezervoare de hidrogen pentru vehiculele comerciale grele în Europa este o condiție esențială”, a explicat președintele VDA Hildegard Müller. Asta nu este nici măcar aproape de a se întâmpla în acest moment. Ea critică în mod explicit cerințele mai stricte planificate pentru remorci. „O rată de reducere a CO2 cu două cifre de 15% nu este pur și simplu fezabilă din punct de vedere tehnic”, subliniază președintele VDA. Potrivit prognozei lor, numeroasele companii producătoare de remorci mici și mijlocii ar fi puternic lovite.

Krone: creștere semnificativă a costurilor pentru remorci

„Votul Parlamentului UE este o amară dezamăgire pentru întreaga industrie a vehiculelor din UE. Industria remorcilor se confruntă cu imensa provocare de a reduce emisiile de CO2 ale vehiculelor sale cu 15% în doar șase ani”, explică Alfons B. Veer, CTO al producătorului de remorci Krone din Werlte, pentru revista comercială trans aktuell. Aceste obiective nu pot fi atinse cu măsurile și componentele disponibile în prezent pe piață. Drept urmare, producătorii de vehicule se confruntă cu amenzi semnificative. Responsabilii de la Krone nu văd nicio posibilitate financiară pentru acest lucru și nicio alternativă la transferarea acestor costuri suplimentare în totalitate către clienți. Prin urmare, semiremorcile ar putea deveni semnificativ mai scumpe din 2030.

La fel ca VDA, Uniunea Internațională a Transporturilor Rutiere (IRU) critică și faptul că obiectivele de CO2 nu merg mână în mână cu o creștere a infrastructurii adecvate de realimentare și încărcare pentru vehiculele comerciale alimentate alternativ. „Pe termen scurt și mediu, nu există niciun semn că infrastructura va fi pregătită pentru desfășurarea pe scară largă a camioanelor cu emisii zero în orașe și pe principalele coridoare ale UE”, explică ea. De asemenea, nu există nici un plan la nivelul UE, nici planuri regionale pentru extinderea necesară a rețelei de energie electrică.