Bundestag: S-a decis extinderea taxei pentru camioane
Bundestagul a decis să revizuiască taxa pentru camioane, ceea ce va avea ca rezultat costuri suplimentare semnificative pentru companiile din industria transporturilor.
Taxa pentru camioane pe drumurile federale și pe autostrăzi urmează să fie extinsă și va aduce, de asemenea, mai mulți bani pentru investiții în calea ferată în viitor. Vineri, 20 octombrie, Bundestagul a adoptat o lege de la ministrul Transporturilor Volker Wissing (FDP) care va introduce o suprataxă suplimentară de CO2 la taxa de utilizare începând cu 1 decembrie. Începând cu 1 iulie 2024, obligația de taxare se va aplica și furgonetelor mai mici cu o greutate de 3,5 tone sau mai mult. Până acum funcționează de la 7,5 tone. Cu toate acestea, călătoriile de la întreprinderile artizanale ar trebui să rămână scutite de acest lucru.
Din 2024 până în 2027, sunt așteptate venituri suplimentare de 30,5 miliarde de euro. Utilizarea fondurilor ar trebui, de asemenea, reorganizată. Jumătate din veniturile din taxe ar trebui să fie alocate în continuare pentru îmbunătățirea autostrăzilor federale – restul predominant în „măsuri în domeniul căilor ferate federale”. Taxa pentru camioane a fost percepută pe autostrăzi din 2005 și apoi a fost extins treptat la toate autostrăzile federale. Venitul pentru guvernul federal în acest an este de așteptat să fie de aproape opt miliarde de euro.
„Nu mai putem opri creșterea semnificativă a taxei, acum este cu atât mai important pentru noi să le arătăm clienților noștri și publicului ce înseamnă pentru noi toți această decizie dubioasă a semaforului”, a declarat Micha Lege, președintele Baden-Württemberg. Asociația de transport și logistică de marfă (VSL) a explicat deja înainte de vot. Taxa de CO2, care diferențiază pentru prima dată tarifele de taxare în funcție de emisiile de CO2 ale vehiculelor, înseamnă „o sarcină suplimentară a costurilor de până la 20% pentru o companie de transport de marfă de dimensiuni medii”, a spus președintele VSL.
„Logistica este deja sub o povară masivă de costuri, deoarece prețurile pentru camioane și remorci noi, de exemplu, au crescut semnificativ, la fel ca și costurile pentru energie și lucrătorii noștri calificați”, a continuat Lege. „Nu există nicio alternativă pentru a transmite complet acest lucru clienților noștri”, a spus Lege, care, altfel, vede amenințată existența companiilor de transport maritim. VSL vede companiile de camioane în rolul îndoielnic de colectori de taxe pentru stat.
Legea continuă și implementarea taxei auto eșuate prin abrogarea legii de introducere a taxei auto din 2015, care nu a fost niciodată aplicată. Continuarea legii ar contrazice principiul conform căruia doar normele legale care se aplică sunt în vigoare, conform justificării. Taxa auto a fost oprită de Curtea Europeană de Justiție în 2019.
Share this content:
Post Comment