×

Peste 3.000 de km cu un camion electric. De la Zurich la valencia si retur.


Auzi adesea vorbind de camioanele electrice ca sunt facute in special pentru distributie in oraș și zonele adiacente, cu siguranță nu pentru distanțe lungi. Dar compania de transport elvețiană Krummen Kerzers demonstrează că se poate. A condus de la garajul sau din Zurich, pentru a incarca 20 de tone de portocale din Valencia, Spania, și înapoi cu un Volvo FH Electric. O călătorie de peste 3000 de kilometri. „Acesta va deveni noul standard”, spune antreprenorul de transport Peter Krummen.

Krummen Kerzers este o afacere de familie elvețiană și este cunoscută pentru inovațiile și spiritul de pionierat. Acum compania a acceptat o nouă provocare și a transportat portocale într-un Volvo FH Electric de 40 de tone. Producătorul Casa del Mas își transportă de ani de zile fructele sale citrice din cultivarea durabilă cu Krummen Kerzers. „Pe lângă cultivarea organică a fructelor noastre, transportul durabil în Elveția este un punct important de atenție pentru noi. Prin urmare, suntem foarte fericiți că testul cu camionul electric a fost un succes”, a spus Boris Jost de la Casa del Mas.

Aventura a început ca o glumă. Dar de îndată ce oamenii au râs de Krummen Kerzers, ambiția a venit. Numeroase căutări pe Google Maps arată că o călătorie de la Kerzers la Barcelona este fezabilă în principiu, dar ultimii 450 de kilometri până la Canals, unde se află Casa del Mas, sunt dificili deoarece sunt disponibile doar câteva stații de încărcare, care sunt și greu de accesat cu camionul. 

Șoferul Balint Schnell, nu a mai condus niciodată un camion electric și nu a fost niciodată în Spania. Cu toate acestea, el este în mod clar omul pentru misiune: Balint Schnell s-a familiarizat cu vehiculul într-un timp foarte scurt, a studiat traseul în detaliu și a planificat înainte traseul. El trebuie să țină cont de disponibilitatea stațiilor de încărcare, de capacitatea bateriei și de viteza de încărcare. 

Schnell ține capul rece, chiar dacă uneori ajunge la stația de încărcare cu doar câteva procente de capacitate. Ceea ce este clar este că infrastructura de încărcare nu este încă pregătită pentru combinații mari. Pentru a-și încărca bateriile la un încărcător Ionity, el blochează adesea alte stații de încărcare.

Drumul pana în Spania a durat cu 24 de ore mai mult decât cu un camion diesel, costurile cu energia sunt mai mari, iar planificarea este mai intensă.  “Cursa efectuata pana în Spania stabilește noi standarde. Suntem convinși că aceste camioane electrice pe distante lungi vor face parte din practica de zi cu zi în câțiva ani”, este convins Peter Krummen.