×

MAN va începe producția camionului său electric pentru distanțe lungi în 2024


Tranziția către sistemele de propulsie neutre din punct de vedere climatic reprezintă o schimbare majoră pentru transportul rutier. MAN va începe producția camionului său electric pentru distanțe lungi în 2024. Deja au fost primite comenzi pentru peste 500 de unități.

”Revoluția tehnologică este în plină desfășurare. Încă din 2030, jumătate din camioanele noastre înmatriculate anual în Europa ar trebui să fie electrice cu baterii. Pentru ca acest lucru să reușească, avem nevoie de sprijinul politicienilor: în construcția la nivel european a aproximativ 50.000 de puncte publice de încărcare pentru camioane și pentru o taxă pe CO2 care face camioanele electrice mai economice decât cele diesel”, a declarat Alexander Vlaskamp, CEO al MAN Truck & Bus, în timpul unei călătorii cu premierul Stephan Weil în noul MAN eTruck, la uzina MAN din Salzgitter, pentru a marca 180 de ani de la nașterea lui Heinrich Büssing, pionier al vehiculelor comerciale. Uzina, care a fost fondată ca fabrică Büssing și a fost preluată ulterior de MAN împreună cu marca tradițională, va juca un rol important pentru camioanele electrice în viitor, ca parte a rețelei de fabrici MAN și a companiei-mamă TRATON, concentrându-se pe producția de componente și logistica pieselor de schimb.

”Schimbarea tehnologică ne afectează pe toți. De aceea angajații calificați sunt cheia succesului în transformare. Și aici va fi nevoie de sprijin activ din partea politicienilor în următorii ani, pentru a contracara deficitul de muncitori calificați și pentru a păstra tehnologiile viitorului în Germania”, a spus Arne Puls, șef de Resurse Umane la MAN Truck & Bus, menționând un alt aspect important pentru această transformare. Deoarece în producție, pentru care MAN a pregătit deja 2.600 de angajați în tehnologia de înaltă tensiune, dar mai ales în dezvoltarea tehnologiei electrice, este nevoie de o mulțime de cunoștințe noi pentru ca autocamioanele electrice să poată fi utilizate în viitor într-o mare varietate de aplicații practice.

De exemplu, pentru a putea acoperi electric distanțe mari, camioanele pentru distanțe lungi ar trebui să poată fi încărcate complet în timpul pauzei de 45 de minute a șoferilor. Împreună cu numeroși parteneri, MAN este implicată în dezvoltarea sistemului de încărcare megawatt (MCS), prin proiectul NEFTON. Noul MAN eTruck este deja pregătit din punct de vedere tehnic pentru standardul MCS, care se așteaptă să fie disponibil din 2025. Autonomii zilnice de până la 1.000 de kilometri vor fi astfel posibile în viitor. Și cu baterii configurabile între 300 și 500 kWh de capacitate utilă, camionul electric MAN va acoperi cu ușurință și alte aplicații tipice de transport ale camioanelor de astăzi, precum eliminarea deșeurilor cu zgomot redus și fără emisii în oraș sau colectarea mai ecologică a laptelui de la ferme organice.

MAN se pregătește intens pentru electromobilitate și în domeniul infrastructurii de încărcare, urmând a înființa 1.700 de puncte de încărcare de înaltă performanță pentru camioane de-a lungul principalelor drumuri principale europene în următorii cinci ani, într-o asociere a grupului TRATON cu alți parteneri. În plus, MAN oferă deja clienților consultanță completă cu privire la trecerea la electromobilitate și oferă infrastructura de încărcare necesară prin intermediul partenerilor.

Producția noului MAN eTruck va începe în 2024 la fabrica principală din München. Camionul electric va fi produs inițial pe aceeași linie de producție cu camioane diesel convenționale. Conceptul, prin care aproximativ jumătate din toate camioanele produse anual de MAN urmează să fie electrice până în 2030, integrează și celelalte fabrici ale MAN. La Cracovia, de exemplu, se vor produce mai multe camioane diesel în viitor, pentru a crea mai multă capacitate pentru camioanele electrice în Munchen.

La uzina din Nürnberg, MAN va începe să producă propriile baterii în 2025, cu scopul de a produce aproximativ 100.000 de pachete de baterii anual începând cu 2030. Salzgitter va juca, de asemenea, un rol cheie în această transformare, ca fabrică de componente pentru punțile fără propulsie și de arbori cotiți pentru noul motor diesel al Grupului TRATON. În plus, Salzgitter este responsabilă pentru logistica MAN pentru piese de schimb la nivel mondial, care în viitor va include tot mai multe componente electrice.