Scania relansează motorul diesel biometan de 13 litri
Noile motoare cu biogaz Scania devin mai ecologice, cu economii de combustibil de 5%.
· Noile sisteme de propulsie bazate pe motoarele Scania de 13 litri cu biogaz oferă economii de combustibil de 5% și toată gama necesară pentru operațiunile pe distanțe lungi
· O potrivire perfectă – noile motoare cu biogaz de la Scania sunt asociate cu două treimi din grupul motopropulsor bazat pe Super, cu rezultate excelente
· Trecerea la Bio-LNG sau Bio-CNG este calea evidentă pentru a obține reduceri radicale de CO2, aici și acum și fără niciun sacrificiu
· Cu 420 CP sau 460 CP și autonomie de până la 1.800 km la îndemână, chiar și cei mai pretențioși operatori pe distanțe lungi pot beneficia, de asemenea, de oferta de biogaz durabilă a Scania.
Scania a făcut aluzie pentru prima dată despre noile sale motoare cu biogaz la târgul IAA de anul trecut, dar când au sosit motoarele de ultimă generație. Trio-ul bine compus și armonizat – noile motoare cu biogaz plus cutiile de viteze și osiile G25 de la fratele diesel – funcționează atât de bine, încât se notează și se confirmă economii de combustibil de 5% pe distanțe lungi.
„Când am împerecheat aceste componente, a devenit în curând evident că aveam un succes în devenire”, spune Ola Henriksson, Senior Product Manager pentru combustibili regenerabili la Scania Trucks. „Așa cum motorul Super beneficiază de răspândirea crescută în cutia de viteze G25, la fel și motoarele cu biogaz. Atunci când sunt asociate cu cutia de viteze Scania Opticruise și noile osii, motoarele cu biogaz pot funcționa foarte aproape de „punctul favorabil” de cele mai multe ori. Împreună, rezultă economii de combustibil de 5% din acest grup motopropulsor.”
Interesul pentru combustibilii biometan produși local pentru camioane (cum ar fi Bio-LNG sau Bio-CNG) crește rapid. Multe companii și cumpărători de transport au ambiția de a-și decarboniza transporturile rutiere aici și acum. Soluțiile pe bază de biometan sunt disponibile cu ușurință prin intermediul rețelelor de stații de combustibil în creștere rapidă, iar emisiile de CO2 pot fi reduse cu până la 90% din perspectiva puțului la roată.
„Combustibilii biometan sunt cu siguranță soluția pentru acei clienți care doresc să înceapă o călătorie de decarbonizare fără întârziere”, spune Henriksson. „Motoarele noastre cu biogaz acoperă o gamă largă de industrii și aplicații. O combinație tractor-remorcă de 40 de tone poate atinge distanțe de până la 1.800 km atunci când este specificată cu cele mai mari soluții de rezervoare Bio-LNG pe care le oferim. Adăugați la ecuație cei 460 CP și cei 2.300 Nm pe care motorul nostru OC13 îi oferă și veți avea un instrument perfect pentru cursele lungi europene.”
Împerecherea noilor motoare cu biogaz de la Scania cu cutia de viteze (G25) și puntea spate de la sistemul de propulsie bazat pe Super sa dovedit a fi un succes. Se confirmă economii de combustibil de 5% iar cu Bio-LNG sau Bio-CNG se va produce o reducere de CO2 de până la 90%, lucru care este realizabil aici și acum.
Rețelele de stații de alimentare cu biogaz se extind rapid în toată Europa, ca urmare a creșterii cererii și a actorilor importanți din industria combustibililor. Reducerea amprentei de CO2 nu mai este ceva pe care doar companiile „verzi” fac pentru a câștiga recunoașterea publicului: este o necesitate pură pentru majoritatea tipurilor de transportatori serioși și trebuie folosite toate mijloacele disponibile.
Noul motoarele cu biogaz se bazează pe renumitul motor pe gaz de 13 litri pe care Scania îl oferă de câțiva ani. Prin creșterea nivelurilor de putere a motorului și pregătirea lor pentru viitoare cerințe legale, Scania își demonstrează intenția de a câștiga o cotă de piață și mai mare în căutarea decarbonizării.
„Cu reducerile de CO2, manevrabilitate și intervalele pe care le oferim acum, sunt convins că mai mulți clienți vor recunoaște ce soluție grozavă este aceasta”, spune Henriksson. „Există atât de multe avantaje evidente și practic niciun dezavantaj. Și șoferul se poate bucura și de un nivel de zgomot semnificativ mai scăzut.”
Date despre motor pentru cele două noi motoare cu biogaz Scania:
OC13 103420 CP | OC13 104 460 CP | |
Tip | În linie | |
Deplasare | 12,7 litri | |
Ordin de tragere | 1-5-3-6-2-4 | |
Cilindrii | 6 | |
Supape pe cilindru | 4 | |
Alezajul x cursa | 130 x 160 mm | |
Comprimare | 12.6:1 | |
Injecție de combustibil | Bosch + CEM1 | |
Capacitatea uleiului | 43 litri | |
Controlul emisiilor | Scania EGR și convertor catalitic cu trei căi | |
Max. ieșire | 420 (311 kW) @ 1900 /min | 460 (340 kW) @ 1900 r/min |
Max. cuplu | 2100 Nm @ 1000-1300 r/min | 2300 Nm @ 1000-1300 r/min |
Post Comment