Daimler Truck construiește prima flotă de camioane Mercedes-Benz GenH2 de testare pentru clienți
Daimler Truck intră în următoarea fază de dezvoltare pe drumul de decarbonizare a transportului cu camioane alimentate cu hidrogen. După o fază de testare riguroasă pe pista de testare și pe drumurile publice, camioanele cu celule de combustibil au ajuns acum într-un stadiu avansat de dezvoltare pentru implementare în flotele primelor clienți. În consecință, Daimler Truck face acum pasul următor prin construirea unei prime flote de camioane Mercedes-Benz GenH2 pentru testare pentru clienți. Așteptată de la jumătatea anului 2024, companiile Amazon, Air Products, INEOS, Holcim și Wiedmann & Winz va participa la primele teste pentru clienți pentru a dobândi experiență inițială în transportul pe distanțe lungi fără CO2cu camioane cu celule de combustibil.
Cele cinci camioane vor fi testate în diferite aplicații pe distanțe lungi pe rute specifice din Germania, cum ar fi transportul de materiale de construcție, containere maritime sau gaze din butelie. În timpul acestor prime teste pentru clienți, Camioanele GenH2 rămân sub supravegherea și responsabilitatea directă a Mercedes-Benz. Vehiculele vor fi alimentate la stațiile publice de alimentare cu hidrogen lichid (sLH2) desemnate în Wörth am Rhein și în zona Duisburg. Daimler Truck și companiile sale partenere creează astfel un proiect de far și demonstrează că transportul decarbonizat cu camioane alimentate cu hidrogen este deja posibil astăzi. Cu toate acestea, pentru ca transformarea să reușească, va fi necesar în următorii ani să se asigure construirea unei infrastructuri internaționale de realimentare și o aprovizionare suficientă cu hidrogen lichid verde.
Andreas Gorbach, Membru al Consiliului de Administrație al Daimler Truck AG, responsabil pentru Truck Technology: „Cu această primă flotă, camioanele noastre cu celule de combustibil sunt acum testate în funcționarea reală a clienților. O situație câștigătoare pentru ambele părți: clienții noștri încep să cunoască tehnologia celulelor de combustie în funcționarea zilnică reală, iar echipa noastră de ingineri ajunge să înțeleagă mai bine nevoile clienților și cazurile de utilizare relevante, ținând cont de ele pentru dezvoltarea în serie.”
Amazon, Air Products, Holcim, INEOS și Wiedmann & Winz sunt companiile ce vor testa Mercedes-Benz GenH2
Wiedmann & Winz cu sediul în Geislingen an der Steige (Baden-Württemberg) va fi una dintre primele companii care va testa Camionul Mercedes-Benz GenH2. Pentru furnizorul internațional de servicii logistice DP World, vehiculul alimentat cu hidrogen va transporta containere maritime către și de la clienții industriali și comerciali. Directorul general dr. Micha Lege vede un potențial ridicat de implementare pentru camionul inovator, în special pe rutele logistice paneuropene: „Compania noastră a fost întotdeauna un lider în ceea ce privește inovația. Prin FleetBoard, de exemplu, Wiedmann & Winz a fost una dintre primele companii care s-a bazat pe telematică și digitalizare în industria logistică. De asemenea, am început recent să implementăm un eActros 300 ca tractor în operațiunile de transport zilnice. Acum așteptăm cu nerăbdare să facem următorul pas cu Camionul GenH2, testând un camion pe distanțe lungi cu propulsie cu celule de combustibil cu hidrogen.”
John H. Landwehr, a cărei companie de logistică Gerdes + Landwehr face parte din Grupul Holcim, intenționează să transporte granule și minerale pentru industria materialelor de construcții cu Camionul Mercedes-Benz GenH2. El adaugă: „Întotdeauna sarcina utilă a jucat un rol important în logistica noastră în vrac atunci când vine vorba de amprenta CO2-ului și de eficiență. După teste ample cu camioane electrice cu baterie, suntem încântați să continuăm să explorăm calea către transport durabil cu un camion alimentat cu hidrogen. Numai cu propria noastră experiență specifică putem lua deciziile corecte pentru schimbarea care începe în 2025 în grupul nostru de afaceri.”
Caroline Stancell, director general Hydrogen pentru mobilitate, Europa și Africa, Air Products, explică: „Air Products intenționează să-și transforme întreaga flotă globală în vehicule alimentate cu hidrogen și este mândră să fie implicată în acest proiect far cu Daimler Truck, un lider. în transporturi grele și decarbonizare. Camionul Mercedes-Benz GenH2 va fi implementat în flota noastră existentă pentru a transporta gaze din butelie, permițându-ne să dobândim o experiență valoroasă în domeniul transportului industrial de gaze. De asemenea, suntem mândri că oferim Daimler Truck o parte din infrastructura necesară de realimentare și hidrogen, ca parte a testelor. Cea mai recentă stație mobilă de alimentare cu hidrogen lichid va fi utilizată pentru proiectul din zona Duisburg și, prin urmare, poate funcționa în condiții reale.”
INEOS și VERVAEKE intenționează să folosească Camionul Mercedes-Benz GenH2 pentru a transporta PVC uscat în vrac: „Suntem încântați să sprijinim aceste teste pentru clienți cu celule de combustibil. Hidrogenul este o sursă de energie care schimbă jocul, care va transforma tehnologia camioanelor și ne va ajuta să ajungem la un viitor net zero. În calitate de utilizator și de producător de hidrogen, INEOS se află într-o poziție unică pentru a sprijini această tranziție. Alături de partenerul nostru de transport VERVAEKE suntem încântați să sprijinim Daimler Truck AG”, spune Wouter Bleukx, Business Director Hydrogen la INEOS Inovyn. Frédéric Derumeaux, CEO al VERVAEKE, adaugă: „Sunt încântat de acest proiect care se încadrează perfect în strategia noastră de a reduce drastic emisiile de CO2. Alimentarea camioanelor grele cu hidrogen lichid este un pas înainte revoluționar și vital. În calitate de companie lider de transport, avem un rol important, iar această cooperare unică cu INEOS și DAIMLER TRUCK AG ne ajută să demonstrăm o logistică fără emisii.”
Andreas Marschner, Vicepreședinte, Amazon Transportation Services: „Amazon lucrează continuu pentru a deveni neutru în carbon până în 2040. Decarbonizarea rețelei noastre de transport joacă un rol crucial în atingerea acestei etape. Toți actorii logistici – de la producători la companii de energie și operatori – trebuie, așadar, să continue să investească, să experimenteze și să inoveze. Așteptăm cu nerăbdare să participăm la acest proiect pilot și să învățăm din el.”
Primele teste pentru clienți cu noua tehnologie cu hidrogen lichid (sLH2)
Daimler Truck preferă hidrogenul lichid în dezvoltarea motoarelor pe bază de hidrogen. În această stare agregată, purtătorul de energie nu numai că are o densitate de energie semnificativ mai mare, dar și costurile de transport pot fi reduse semnificativ. Ca rezultat, poate fi transportat mai mult hidrogen, ceea ce mărește semnificativ autonomia și permite performanțe comparabile ale vehiculului cu cele ale unui camion diesel convențional. Rezervoarele cu hidrogen lichid oferă și avantaje în ceea ce privește costul și greutatea. Prin urmare, utilizarea hidrogenului lichid permite o sarcină utilă mai mare.
Pentru prima dată, un nou proces de realimentare cu hidrogen lichid va fi utilizat în flota de testare a clienților: așa-numita „tehnologie sLH2” (sLH2 = hidrogen lichid „subrăcit”). Tehnologia a fost dezvoltată împreună cu Linde și este disponibilă gratuit tuturor companiilor interesate printr-un standard ISO. Abordarea inovatoare permite, printre altele, o densitate de stocare și mai mare în comparație cu LH2 și o realimentare mai ușoară în 10-15 minute. Companiile plănuiesc prima realimentare a unui camion cu celule de combustibil la o stație pilot din Wörth am Rhein pentru începutul anului 2024. Daimler Truck și partenerii săi plănuiesc un nivel ridicat de transparență și deschidere în jurul interfețelor relevante ale platformei dezvoltate în comun. Tehnologia sLH2. Scopul este de a colabora cu alte companii și asociații, acolo unde este posibil, pentru a-și dezvolta propriile tehnologii de realimentare și vehicule care să aplice noul standard de hidrogen lichid și, astfel, să stabilească o piață globală de masă pentru noul proces de realimentare.
Cifre cheie de performanță ale camionului GenH2 comparabile cu camioanele convenționale pe distanțe lungi
Inginerii de dezvoltare ai Daimler Truck au bazat camionul GenH2 pe caracteristicile camionului convențional Mercedes-Benz Actros în ceea ce privește sarcina utilă, raza de acțiune și performanța. Camioanele Mercedes-Benz GenH2, care sunt utilizate în aceste prime teste pentru clienți, oferă o sarcină utilă de aprox. 25 de tone la o greutate brută combinată (GCW) de 40 de tone. Două rezervoare speciale de hidrogen lichid și un sistem de celule de combustibil deosebit de puternic centrat pe celule permit această sarcină utilă mare și o rază lungă de acțiune. Ele reprezintă piesa centrală a camionului GenH2. Cele două rezervoare de hidrogen lichid din oțel inoxidabil ale camionului GenH2 au o capacitate de depozitare deosebit de mare de 88 de kilograme (44 kg fiecare), ceea ce le face foarte potrivite pentru acoperirea distanțelor lungi. Sistemul de rezervor din oțel inoxidabil constă din două tuburi, unul în celălalt, care sunt conectate între ele și izolate în vid.
Sistemul de celule de combustibil al camionului GenH2 furnizează 300 de kilowați (2 x 150 kW), iar bateria oferă temporar 400 kW suplimentari. La 70 kWh, capacitatea de stocare a bateriei este relativ scăzută, deoarece nu este destinată să satisfacă nevoile de energie, ci în principal să fie pornită pentru a oferi suport de putere situațional pentru celula de combustie, de exemplu în timpul sarcinilor de vârf în timpul accelerației sau în timpul conducerii în sus complet încărcat. În același timp, bateria relativ ușoară permite o sarcină utilă mai mare. Este reîncărcat cu energie de frânare și energie în exces de celule de combustibil. Un element de bază al strategiei de operare sofisticate a sistemului de celule de combustibil și baterie este un sistem de răcire și încălzire care menține toate componentele la o temperatură de funcționare adecvată, asigurând astfel durabilitate maximă. Într-o versiune de pre-serie, cele două motoare electrice sunt proiectate pentru un total de 2 x 230 kW putere continuă și 2 x 330 kW putere maximă.
Recent, în septembrie 2023, Daimler Truck a demonstrat cu succes că tehnologia celulelor de combustibil cu hidrogen poate fi soluția potrivită pentru decarbonizarea transportului rutier flexibil și solicitant pe distanțe lungi. Un prototip aprobat de drumul public al camionului Mercedes-Benz GenH2 a finalizat #HydrogenRecordRun de la Daimler Truck, acoperind 1.047 km de distanță parcursă cu o umplere de hidrogen lichid. Compania își propune să introducă versiunea de serie a camionului Mercedes-Benz GenH2 în a doua jumătate a deceniului.
Daimler Truck urmărește în mod constant o strategie cu două căi cu vehicule alimentate cu hidrogen și baterii
Fiind unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din lume, Daimler Truck s-a angajat să respecte Acordul de la Paris privind clima. Obiectivul este de a oferi vehicule noi care sunt neutre din punct de vedere CO2 în funcționarea de conducere pe piețele noastre centrale globale (Europa, SUA, Japonia) până în 2039. -camioanele electrice sunt alegerea ideală pentru transportul de distribuție și, în cazul eActros 600, pentru transportul pe distanțe lungi cu desfășurare regulată pe rute planificate, cu distanțe adecvate și opțiuni de încărcare. Cu toate acestea, camioanele cu celule de combustibil ar putea fi o soluție mai bună, mai ales pentru implementări foarte flexibile și deosebit de solicitante în transportul greu și transportul pe distanțe lungi. În plus, disponibilitatea infrastructurii adecvate și a energiei electrice verzi suficiente sunt cruciale pentru o tranziție cu succes la tehnologii fără CO2. Daimler Truck este convins că acoperirea rapidă și îmbunătățită din punct de vedere al costurilor a acestei cereri de energie poate fi realizată numai cu ambele tehnologii.
Post Comment